A multik tagadják, hogy rosszabb minőséget gyártanak a magyar piacra


Az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége (ÉFOSZ) felveszi a kapcsolatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal, miután a sajtóból értesült arról, hogy a hivatal szerint a multinacionális élelmiszergyártók eltérő minőségű termékekkel látják el a nyugat-európai és a kelet-közép-európai régió boltjaikat. Az érintett multik mindegyike tagadja, hogy más összetevőkkel és receptúrákkal készítik a magyar piacra értékesített termékeiket.

Az Ed.Haas Hungaria Kft. és a Coca-Cola HBC Magyarország egyaránt azt hangsúlyozta, hogy termékei minőségére minden országban kiemelten ügyel.
 
Az ÉFOSZ pénteki, MTI-nek küldött közleményben kiemelik: a sajtóban megjelentek alapján a konkrét márkatermékek túlnyomó többségénél a hatóság az összetételben nem talált különbséget, azok minden tekintetben megfeleltek az előírásoknak, a kifogások érzékszervi vizsgálatokon alapultak. 
 
Az élelmiszeripari nagyvállalatok egész Európát jellemzően egy vagy néhány üzemből látják el. Magyarországon is több cég több üzeme működik, amelyek magyar munkaerővel, magyar beszállítóktól vásárolt magyar alapanyagokból állítanak elő termékeket bel- és külpiacra egyaránt - emelte ki az ÉFOSZ.
 
 
 
Mint írták, a cégek számára minden fogyasztó egyformán fontos és gyártási szempontból is hatékonyabb egy üzemsoron, azonos márkanév alatt egyféle terméket gyártani. Ezért alapesetben az azonos néven forgalmazott élelmiszerek minősége, összetétele és íze között nincs különbség. 
 
Ugyanakkor előfordul, hogy a gyártók igazolható íz preferenciát tapasztalnak egyes régiók fogyasztóinak körében, ebben az esetben külön receptúrákkal igyekezhetnek ezeket az igényeket kielégíteni. Emellett kismértékű ízkülönbséget okozhat az egyes országokban rendelkezésre álló, ugyanolyan jó minőségű, de eltérő érzékszervi tulajdonságokkal rendelkező alapanyagok felhasználása - közölték.
 
Az Ed.Haas Hungaria Kft. reagálásában hangsúlyozta: a Manner termékei minden ország számára ugyanazon receptúrával, azonos alapanyagokból, ugyanazon a gyártósoron készülnek, nem tesznek különbséget a fogyasztók és a piacaik között. A cég minden ezzel ellentétes állítást visszautasít. 
 
A Coca-Cola HBC Magyarország szintén azt hangsúlyozta, hogy a termékei minősége minden országban kiemelten fontos. Hozzáteszik, hogy Magyarországon ugyanazzal az édesítőszerrel dolgoznak, mint az Egyesült Államokban, kukoricából készült fruktóz-glükózszörpöt használnak, amelyet magyar kukoricából Magyarországon állítanak elő.

A Nestlé Hungária Magyarországon az európai regionális gyárakkal közösen úgy alakítja ki a termékei receptúráját, hogy azok megfeleljenek a hazai fogyasztói igényeknek és a legmagasabb minőségi előírásoknak - reagált a cég az MTI-hez eljuttatott állásfoglalásában. Hozzátették, hogy az itt forgalmazott, három különböző receptúrájú Nesquik termékből az egyiket Szerencsen gyártják, innen szolgálják ki a magyar mellett további 17 ország piacát, beleértve Ausztriát is, és az osztrák piacra készített termék összetevői listája és receptúrája teljes mértékben megegyezik a magyar piacon kapható termékkel.
 
MTI 


Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Promóció

Így kereshet pénzt profikkal
Érdemes a befektetési döntéseket magunknak meghozni, vagy bízzunk inkább szakemberekben?

Élményfaktor a digitális fizetésben
Lakást vegyünk vagy aranyat?

Nulla kamatot adnak a bankok? Akkor most mit kezdjen a pénzével?

-----------------------------------------------------------------------------

Most sokat spórolhat a céges tankoláson, mutatjuk hogyan!
Ha személyre szabott, prémium szolgáltatásokat szeretne valaki, nem a "megszokott" nagy olajvállalat kútjait érdemes választani.

-----------------------------------------------------------------------------

Mire épülnek a digitális fizetési modellek? Mi köze az élménynek a profithoz? Mit adhatunk a felhasználóknak?

Élményfaktor a digitális fizetésben

.
hirdetés
elrejt
 
.