2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Munkahelyi félelmeink leggyakrabban az állás esetleges elvesztése, a munkakörhöz szükséges kompetenciahiány kiderülése, a változástól való rettegés, a nehezen kezelhető konfliktushelyzetek és a bizonytalansághoz kapcsolódó aggodalmak miatt alakulnak ki - sorolja a Világgazdaságnak Kisházy Gergely, a Corporate Values szervezetpszichológusa.

Mivel a félelem megbéníthatja a cégen belüli kreativitást, kedvezőtlenül hat a vállalati kultúrára és a belső kommunikáció őszinteségére, sőt a bizalmi tőkét is kikezdheti, ezért hosszú távon jelentős költségtényezője lehet a szervezetnek. Ha egy munkahelyen megnő a megoldatlan konfliktusos helyzetek száma, szaporodnak a kiközösítésgyanús szituációk, sűrűvé válnak a hiányzások, betegállományok, megjelenik a nyílt vagy burkolt agresszió, akkor joggal gyanítható, hogy munkahelyi félelmek állnak a háttérben.

Ha a szervezeten belül hosszabb távon is utolérhetők a konfliktusos nyomások, akkor megjelenhet a fásult, stressztünetekkel terhelt munkavégzők tömege. Ők lesznek azok, akik egyre nehezebben összpontosítanak, akiket az értéktelenségérzet, az önbizalom csökkenése jellemez. Ebben a helyzetben a kudarcélmények egymásutánja könnyen a kompetenciatudat elvesztéséhez, a hozzá nem értés kialakulásához vezethet - számol be tapasztalatairól Kisházy Gergely.

Hogy mindez elkerülhető legyen, érdemes a személyközi kommunikációs helyzetekre, a munkavállalók önismeretére és önbizalmára összpontosítani. Az önismeret segít abban, hogy kevésbé alakuljanak ki a nehezen kezelhető érzések, és ez lehet az alapja a sikeres alkalmazkodásnak, a félelemmentes szervezeti cselekvéseknek is.

Fontos a szociálisan kompetens kommunikációs stílus, amely őszinte és közvetlen. Ha tekintettel vagyunk mások jogaira, ha figyelünk a saját és a kommunikációs partner érdekeire is, ha döntően mondanivalónk tartalmára összpontosítunk, akkor magabiztosan, szorongásmentesen tudjuk kommunikálni véleményünket, igényeinket, elvárásainkat úgy, hogy közben a beosztottak vagy a vezetőtársak sem érzik sértve érdekeiket, érzéseiket, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!