2p

Szlovéniában valamint Bosznia és Hercegovinában a Volkswagen, míg Horvátországban és Szerbiában az Opel márkájú autó a legnépszerűbb - mutatta ki egy horvát felmérés.

[ajanlo=1254][igazitas=right/]A volt Jugoszlávia négy országában négyezer embert kérdeztek meg a sokakat érdeklő témáról. Az összesítésből kiderült, hogy Bosznia és Hercegovinában, Horvátországban és Szerbiában a legtöbb család csak egy autóval rendelkezik, Szlovéniában viszont a megkérdezettek 37 százalékánál volt két gépkocsija a famíliának.

A bosnyákok, a szerbek és a szlovénok az első autót használtan veszik, míg a horvátok az új kocsit részesítik előnyben, adta hírül a croatiabiz.com nevű portál. Mind a négy országban az autó vásárlásánál a fő szempont az ár, a második helyen az üzemanyag-fogyasztás áll, a harmadik szempont az autó márkája. A középkategóriájú kocsik a legkeresettebbek, a színeket tekintve a régió lakossága leginkább a metálszürke, a piros és a fekete színű autókat kedveli.

Ami a márkák rangsorát illeti, a német felmérések szerint az autógyártók brandje a legerősebb. 2005-ben, tavalyhoz hasonlóan a DaimlerChrysler lett a legértékesebb márka Németországban. Miközben a Volkswagen 10 százalékos értékcsökkenés mellett a negyedikről a hatodik helyre esett vissza, a Porsche egy év alatt 14 százalékkal növelte márkaértékét, és a 21. helyet szerezte meg.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!