[ajanlo=1254][igazitas=right/]A volt Jugoszlávia négy országában négyezer embert kérdeztek meg a sokakat érdeklő témáról. Az összesítésből kiderült, hogy Bosznia és Hercegovinában, Horvátországban és Szerbiában a legtöbb család csak egy autóval rendelkezik, Szlovéniában viszont a megkérdezettek 37 százalékánál volt két gépkocsija a famíliának.
A bosnyákok, a szerbek és a szlovénok az első autót használtan veszik, míg a horvátok az új kocsit részesítik előnyben, adta hírül a croatiabiz.com nevű portál. Mind a négy országban az autó vásárlásánál a fő szempont az ár, a második helyen az üzemanyag-fogyasztás áll, a harmadik szempont az autó márkája. A középkategóriájú kocsik a legkeresettebbek, a színeket tekintve a régió lakossága leginkább a metálszürke, a piros és a fekete színű autókat kedveli.
Ami a márkák rangsorát illeti, a német felmérések szerint az autógyártók brandje a legerősebb. 2005-ben, tavalyhoz hasonlóan a DaimlerChrysler lett a legértékesebb márka Németországban. Miközben a Volkswagen 10 százalékos értékcsökkenés mellett a negyedikről a hatodik helyre esett vissza, a Porsche egy év alatt 14 százalékkal növelte márkaértékét, és a 21. helyet szerezte meg.
MTI / Menedzsment Fórum