2p

A piaci átlagot meghaladó növekedésről számolt be az Unilever 2011-es pénzügyi jelentésében: a nehéz piaci és makrogazdasági környezet ellenére a brit-holland csoport 6,5 százalékkal növelte értékesítési bevételét az egy évvel korábbihoz képest - áll a társaságnak közleményében.

A pénzügyi eredményekben továbbra is kiemelt szerepe van a feltörekvő piacok teljesítményének, és a testápolási cikkek értékesítésének.

Az értékesítési volumen 1,6 százalékos emelkedése mellett az éves forgalom 46,5 milliárd euróra nőtt a negatív árfolyamhatások, a piaci nehézségek és a gazdasági környezet kihívásai ellenére is.

A feltörekvő piacokon a negyedik negyedévben, valamint az év egészében is kiváló eredményeket ért el a társaság, a növekedés mértéke ismét kétszámjegyű volt.

A piaci volumen növekedése némileg lassult az elmúlt évben, ami elsősorban az áremelkedéseknek, valamint a továbbra is gyenge fogyasztói bizalomnak tudható be. Mindezek ellenére regionális összehasonlításban továbbra is az ázsiai, afrikai és közép-kelet-európai térség számít a növekedés motorjának, az Unilever teljes forgalmához ezek a piacok 18,95 milliárd euróval járultak hozzá, az értékesítési bevétel növekedése pedig még a csoportátlagot is messze meghaladták (10,5 százalék).

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!