2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Döntően a hazai piac kis mérete miatt tartják szükségesnek a külföldi terjeszkedést a magyar vállalatok - hangzott el a Develor Tanácsadó Zrt. által szervezett Magyar Multik Konferencián. A rendezvényen az OTP, a Mol, az AAM Consulting és a Kürt Zrt. vezetői mondták el a külföldi terjeszkedéssel kapcsolatos tapasztalataikat. Valamennyi előadó egyetértett abban, hogy nem a gazdasági környezet és a bürokrácia, hanem a humánerőforrás jelenti a legnagyobb kockázatot a külföldi tevékenységet illetően, számol be a Világgazdaság.

Az elmúlt két évben évente 1,8 milliárd euró működő tőkét fektettek be külföldön a hazai vállalatok. A legnépszerűbb célpont Szlovákia, Horvátország és Románia volt. A befektetéseket döntően a pénzügyi, kőolaj-feldolgozó, kereskedelmi és ingatlanszektorban hajtották végre. A legnagyobb befektető a Mol, az OTP, a Magyar Telekom, a Danubius Hotels és a TriGránit volt - jelentette ki Egyed Géza, a gazdasági tárca szakállamtitkára.

Az OTP a részvényesi érték maximalizálása érdekében hajtott végre akvizíciókat az elmúlt években. Fő szempont, hogy a régi és az új célországoknak alacsony legyen az egy főre jutó GDP-jük, de ezt és a reálgazdaságot illetően nagy legyen a növekedési potenciáljuk - mondta el Wolf László vezérigazgató-helyettes. E feltételeknek korábban Szlovákia és Bulgária, jelenleg pedig Szerbia és Oroszország tett eleget. Hangsúlyozta, hogy a bolgár DSK bankot 300 millió euróért vásárolták meg 2003-ban, és jelenleg másfél milliárd euróért lehetne értékesíteni.

Kassai Ákos, a Mol Nyrt. stratégiai igazgatója szerint a külföldi terjeszkedés segítségével lehetett kivédeni az olajtársaság felvásárlását, miután az elérte a belföldön realizálható növekedési lehetőségek felső határát. Megítélése szerint reális veszély, hogy a külföldi akvizíciók következtében megoszlik a menedzsment figyelme a hazai és a külföldi tevékenység között.

Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke szerint a célként kitűzött folyamatos növekedést csak a hazai piacon nem lehet megvalósítani; a terjeszkedés esetükben nem a régióba irányult. A cég a legfizetőképesebb vevőket keresve talált partnereket Németországban, és a szakmai ismertség következtében Dubaiból is megbízást kaptak, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!