2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon a vásárlási döntésekre az európai átlagnál jobban hat a fogyasztókra a tévében és nyomtatott sajtóban látható hirdetés, valamint egy márkáról vagy vállalatról szerzett korábbi tapasztalat. Ugyanakkor a vásárlási döntésekben világszerte egyre nagyobb szerepet játszik az interneten beszerezhető információ, derül ki az ACNielsen piackutató vállalat legfrissebb felméréséből.

A hagyományos médiareklám minden harmadik megkérdezett magyar felnőttet befolyásol, amikor hitelfelvételre vagy valamilyen banki szolgáltatás igénybe vételére készül. De Mp3 lejátszó, mobil telefon, divatos ruházatai cikkek vagy súlycsökkentő termékek vásárlásánál is legalább minden negyedik válaszadó figyelembe veszi a tévében vagy újságokban látott hirdetéseket. Az európai átlagos mutatók ennél alacsonyabbak.

Szintén magyar sajátosság, hogy nálunk többet számít egy márkával vagy céggel kapcsolatos korábbi saját tapasztalat, mint más európai országokban. Autót vagy mobil telefont ugyanis a magyar válaszadók 44 százaléka szerez be úgy, hogy támaszkodik előző vásárlásainak élményeire. A bankválasztásnál minden harmadik, nyaralás vagy szabadidő szervezésénél minden negyedik felnőtt veszi figyelembe előző élményeit.

Egyre fontosabb szerepe van a netnek

Az internet-használók világszerte, így Magyarországon is kimagasló arányban élnek a lehetőségekkel, hogy körülnézzenek a web-en, mielőtt döntenek vásárlásaikról. Nyaralás vagy szabadidős program előkészítésénél a netezők 71, banki szolgáltatás igénybe vétele és hitelfelvétel előtt 63, illetve 62, mobil telefon vagy Mp 3-as lejátszó vásárlását megelőzően 60 és 57 százaléka néz körül a világhálón.

A világhálón hozzáférhető vásárlási információk Magyarországon az Internet-használók egyelőre alacsony, mindössze 25 százalék körüli aránya miatt nem érvényesülnek olyan hatékonyan, mint általában a vizsgált országokban. Autóvásárlásnál a megkérdezett magyarok legtöbbjét a márka vagy a gyártó cég jó híre befolyásolja. Ékszernél és divatos ruházati cikknél a kirakat a tájékozódás legfontosabb forrása.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!