Az állami befektetéseket kezelő Kuwait Investment Authority vezetője, Bader Mohammad al-Saad a Davosi Világgazdasági Fórumon annak a véleményének adott hangot, hogy a Daimlernek az elmúlt években lett volna lehetősége bizonyítani, hogy életképes a Smart, ám a társaság kudarcot vallott. Így e legjobb döntés az lenne, ha megszabadulnának a Smart kocsikat gyártó egységtől. A Bloomber hírügynökség által megszólaltatott al-Saad szavainak az ad súlyt, hogy a vezetése alatt álló intézmény a DaimlerChrysler egyik legnagyobb részvényese, 7,2 százalékos tulajdonrésszel rendelkeznek az autógyártó vállalatban.
A vélemény időzítése nem véletlen, a hét elejént újabb vevőjelölt tűnt fel, ezúttal az olasz Piaggio robogókat és kisjárműveket gyártó járműipari csoport, illetve tulajdonosa, az Immsi neve merült fel. Ugyan a cég szóvivője cáfolta az adásvételt, ám a vállalat korábban megbízta a Goldman Sachs befektetési bankot a különböző vételi ajánlatok kezelésével.
Az iparági szakértők szerint nem az érdeklődés hiányával, hanem a Smart árával lehet a probléma, és ezért van még mindig a Daimler kezében az egység. A sajtó szerint a Smart iránt az ismertebb járműipari gyártók közül érdeklődött már az indiai Tata és a japán Suzuki Motor is.