2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szingapúr letaszította a teherkikötők trónjáról Hong Kong-ot. 2005-ben ugyanis a szingapúri központ bonyolította a legnagyobb konténerforgalmat a világon, ezzel a kínaiak hétéves világelsőségét törte meg.

A Hong Kong-iak konténerforgalma tavaly 2 százalékkal, 22,4 millió darabra nőtt, ami a legkisebb éves bővülés 2002 óta. Szingapúrban ezzel szemben 8,7 százalékos növekedést regisztráltak, amivel 23,2 milliós rekord-darabszámot értek el - írja a Bloomberg.

A nagy szállítók a költségcsökkentés jegyében Hong Kong helyett fokozatosan kisebb, kevésbé fontos kínai kikötők felé fordultak, így a sanghaji és a dél-kínai senzeni központoknak is nagy forgalmat sikerült bonyolítaniuk.

"Hong Kong lassabb növekedésének trendje előreláthatólag ebben az évben is folytatódni fog" - nyilatkozta Sunny Ho, a Hong Kong Shippers Council ügyvezetője. "A Senzenen keresztül történő hajózás ugyanis egyre kifizetődőbb" - tette hozzá. Egy tanulmány szerint Dél-Kínából 333 dollárral éri meg jobban egy konténer Senzenen keresztüli szállítása.

Előrejelzések szerint a sanghaji terminál 2010-re megduplázhatja jelenlegi forgalmát. "Afelől semmi kétség nincsen, hogy előbb-utóbb a sanghaji mélytengeri kikötő lesz a legnagyobb a világon" - mondták el Hong Kong-i illetékesek.

Ahogy az mfor.hu már korábban megírta, a kelet-kínai kikötőmetropolisz a konténerszállításban új ázsiai központként tör az élre. A kikötő üzemeltetője, a Sanghai International Port Group - a Shanghai Daily híradása szerint - elsősorban az Európa viszonylatában fennálló forgalmat akarja az új kikötőből bonyolítani. Az összesen 12 milliárd dolláros beruházási értékű terv kivitelezése három éve kezdődött, jövőre indul a második kiépítési szakasz. A kikötőt Sanghaj városával 32 kilométeres híd köti össze.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!