Az államtitkár minderről akkor beszélt, amikor Simon Péterrel, az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatójával közösen bejelentette, hogy megkezdi működését a bor.hu, Magyarország első hivatalos borportálja.
Az internetes honlap hiteles forrásból, szakmai megalapozottsággal kívánja bemutatni a magyar bort. A bor.hu fejlesztésére összesen mintegy 8 millió forint állt rendelkezésre - mondta az AMC igazgatója.
Czerván György emlékeztetett: a magyar mezőgazdaság bruttó kibocsátása a múlt évben 29 százalékkal haladta meg az előző évit. Ez az ágazat legjelentősebb teljesítménye volt az ország uniós csatlakozása óta. Így a mezőgazdaság tavaly a GDP 1,7 százalékos növekedéséből 0,9 százalékpontot biztosított. Ehhez az eredményhez pedig a szőlő- és borágazat is hozzájárult - tette hozzá.
Simon Péter és Kiss Eliza projektmenedzser elmondta: a honlapot adatbázisként kívánják működtetni folyamatosan bővülő tartalommal, átfogó ismereteket adva a magyar borkultúráról a bel- és külföldi érdeklődőknek egyaránt. Ezért is készítik el a portál angol, német és orosz nyelvű mutációját.
MTI