2p

Az elmúlt évben mintegy 111 milliárd forintot költöttek a cégek a magyarországi médiumokban reklámra. A reklámköltségek nyolcvan százalékán fele-fele arányban osztoznak a televíziók és a sajtó.

A számok az egyes médiumok piaci részesedését is tisztázták. A listaáras adatok szerint ugyanis a múlt évi költéseknél a televíziók jelentős növekedést tudhattak be, és a piac 57 százalékát mondhatták magukénak. Az írott sajtótermékekbe e kimutatás alapján a reklámkiadások 28-29 százaléka jutott. A valós költések viszont az mutatják, hogy a televíziók és a lapok részesedése egyaránt 40-40 százalék. Sőt akadnak olyan szakemberek is, akik úgy vélik, a sajtóba több reklámpénz áramlik, mint a tv-kbe. Mindez azt is megmutatja, hogy a tv-k kénytelenek jóval nagyobb kedvezményeket nyújtani.

Az októberig regisztrált, 11 százalékos reklámpiaci növekedés jócskán meghaladja a GDP bővülését, azonban elmarad az előző évek 20-30 százalékos gyarapodásától. Ennek egyik legfőbb oka, hogy megszűnt a reklámipar elmaradása és ezzel együtt az extranövekedés lehetősége. Ezentúl már ugyanazok a szempontok határozzák meg a reklámpiacot, mint más modern ágazatokat. Ezek közé tartozik az infláció, a gazdasági növekedés, a lakossági fogyasztás és főként a kiskereskedelmi forgalom. Ez utóbbi a gazdaságkutatók előrejelzése szerint a következő években 3-4 százalékkal gyarapodik, így a reklámpiac is hasonló növekedéssel számol.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!