2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben a lakosság jelentős többsége elhanyagol mindin mozgással járó szabadidős tevékenységet, a munkaidőn kívül szinte minden percet a tévé előtt tölt, derül ki egy most közzétett felmérésből.

Napi négy és fél órát töltöttek a magyarok a televízió előtt 2010 áprilisában, miközben a 15 évesnél idősebbek csaknem 70 százaléka semmilyen említésre méltó sporttevékenységet nem végzett, sokan pedig a napi időbeosztásukat is a műsorokhoz igazították - áll az Invitel Zrt. közleményében.

Az elemző cégek adatai azt mutatják, hogy mi magyarok túl sokat tévézünk és ez a mozgás, a család, a barátok, végső soron az egészség rovására is megy. Noha a fiatalabb generáció körében csökken a televíziózásra fordított idő, még a 18-29 évesek is napi 3 óránál többet töltenek a képernyő előtt.

A digitális adás, a rendkívül gyorsan fejlődő IPTV technológia azonban lehetővé teszi, hogy tudatosabban nézhessünk tévét. Az új technológiákkal a gyermekeket is jobban védhetjük a számukra káros tartalmaktól különböző letiltó funkciók segítségével, állítja az Invitel.

A kutatások azt mutatják, hogy a különböző számlák kiegyenlítésekor a magyarok elsőként az internet és az életbiztosítás számláinak befizetését hajlandók elhalasztani, a televíziózásról viszonylag nehezen mondanak le.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság becslései szerint a 3,8 millió magyarországi háztartásból hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával fogható műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A háztartások 54 százalékában egy televízió van, 36 százalékában kettő, és csaknem minden tizedik háztartásban működik három vagy annál több készülék. Ez 6,3 millió televíziót jelent; az átlag háztartásonként 1,6 készülék. Ez év áprilisában 1,225 millió háztartásnak volt digitális televíziós előfizetése.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!