2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lázár János kérdésünkre elismerte, hogy elakadt a racionalizálási program.

Nagy tervekkel vágott neki az Orbán-kormány az államigazgatás reorganizációja, ami egyben a létszám csökkentését is jelenti. Az intézkedések eredményeképpen bizonyos állami háttérintézmények beolvadtak a minisztériumokba, fejezetgazdákba, ezzel párhuzamosan leépítések történtek. Hasonló folyamatok zajlottak a kormányhivatalokban is.

Lázár János 

Az állam működésének racionalizálása azonban itt nem állt volna meg. Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter eltökélt volt az előző évben, hogy az állam tulajdonában lévő vállalatoknál is végrehajtja a korszerűsítést. Ennek időben az államigazgatás átszervezését kellett volna követnie.

Az e heti Kormányinfón azonban kiderült, hogy ez a munka lényegében az első fázisban elakadt. A miniszter ugyanis kérdésünkre közölte, hogy bár rengeteg ehhez kapcsolódó terv van a kormány asztalán, de "ezek negvalósításához az idő eltelt".

Lázár azt mondta: "Nem látom azt, hogy fél évvel a választások előtt volna politikai mandátum, politikai lehetőség arra, hogy a kormány nagyarányú szerkezetátalakításba kezdjen, mondjuk a közlekedés területén. Úgy gondolom, a következő ciklus egyik nagy kihívása ez lesz. Vannak olyan témák, amelyek 2018 és 2022 kettő között - függetlenül attól, hogy ki lesz kormányon - napirendre fognak kerülni. A közlekedés egy ilyen téma, illetve a kutatás, innováció, hogy néhány területet megemlítsek."

Vagyis az érintett cégek elszabotálták ezt a feladatot? - kérdeztük a minisztert. Aki erre azt mondta, hogy ő még olyan állami hivatallal, céggel, amelyik "jelentkezett volna egy megreformálásra", nem találkozott abban az öt évben, amióta kormányzati szolgálatot teljesít.

Ilyen könnyű megtorpedózni a kormány döntéseit? - folytattuk a kérdések sorát. Lázárnak erre az volt a válasza, hogy "ez egy színes ország, van itt minden".

Az állami cégek hatékonyságának javítását, illetve a létszámleépítést szolgáló javaslatokat a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak kellett megfogalmaznia az év eleji bejelentések szerint. Lázár a közlekedési vállalatokat emelte ki első helyen, vagyis a reorganizáció vélhetően a MÁV, illetve a Volán-társaságoknál lehet a legsürgetőbb a kormány szerint.

mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!