2p

Az online reklámokra fordított kiadások várhatóan már 2008-ban meghaladják a rádiós reklámköltéseket egy nemzetközi tanulmány szerint. Korábban ezt a rohamos növekedést 2009-re várták.

A leggyorsabban Közép-Kelet-Európában és a Közel-Keleten bővül az internetes hirdetések piaca. Az internetes reklámkiadások az idén 28 százalékkal növekszenek, míg az egyéb médiumokban mindössze 3,7 százalékkal - állítják a londoni ZenithOptimedia médiakutató cég szakértői. Szerintük 2006-2009 között összességében hatszor nagyobb ütemben bővül majd a reklámkiadás az interneten, mint a hagyományos médiumokban. Ennélfogva 2009-ben az online költés az összes arányában átlagosan 8,7 százalékot fog kitenni a jelenlegi 5,8 százalék helyett.

Kálmán Tamás, az Etarget online reklámértékesítő cég magyarországi vezetője úgy véli, hogy a keresőmarketing már nem csak a keresőkben való megjelenítésről szól, hanem a kontent megjelenésről is (például célzott hirdetések cikkeknél). A jővőben főleg ezekre a szolgaltatásokra szeretne a cég összpontosítani, ugyanis a kontent megjelenések száma meghaladja a keresők használatát.

A gyors bővülésnek egyik oka, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt az internetezők aránya. 2003 végén még csak 17 százalék internetezett rendszeresen, tehát három év alatt megduplázódott a használók száma. A 34 százalékos penetráció ugyanakkor nemzetközi viszonylatban még mindig alacsony: nem csak az USA vagy a skandináv országok kiemelkedően magas penetrációs szintjéhez képest, hanem az EU 50 százalék feletti átlagához viszonyítva is.

Az internetpenetráció az átlagosnál lényegesen magasabb a 15-24 évesek körében: e korcsoport közel kétharmada internetezik. A fővárosban 48, az ötvenezernél több lakossal rendelkező városokban 45 százalék az internet használók aránya. A társadalmi státusz is jelentősen befolyásolja, hogy valaki internetezik-e vagy sem: az A státuszúak 76, a B státuszúak 44 százaléka használja a világhálót, míg a D és E státusszal rendelkezők mindössze 6 százaléka internetezik - áll az Etarget közleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!