[ajanlo=1350][igazitas=right/]Az állami kézben lévő szingapúri székhelyű PSA International is meg akarja szerezni a világszerte 29 konténer-terminált üzemeltető, és 18 országban logisztikai központtal rendelkező P&O-t. A szándékaikat jelzi, hogy a november végén ajánlatot tevő DPW által kínált összeget jócskán felüllicitálnák.
A DPW tavaly 5,85 milliárd dollárnak megfelelő összeget kínált a P&O-ért, amelyet már akkor is jutányosnak tartottak az elemzők, miután az aktuális tőzsdei árfolyamhoz képest 46 százalékos diszkontot tartalmazott. A távol-keletiek azonban a Financial Times értesülése szerint 3,53 milliárd fontot, vagyis 6,2 milliárd dollárt fizetnének a brit vállalatért.
A 18 kikötőt üzemeltető PSA világszerte a harmadik legnagyobb szereplője a piacnak, 11 országban van jelen: Belgiumban, Bruneiben, Kínában, Indiában, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Portugáliában, Dél-Koreában és Thaiföldön. Amennyiben a szingapúri társaságnak sikerül megszerezni a P&O-t, úgy az egyesült társaság lesz a világ legnagyobb kikötői terminálokat üzemeltető vállalata, maga mögé utasítva a jelenlegi piacvezetőt, a Hong-Kong-i Hutchison Portsot is.