3p

Június 16-tól az interneten keresztül is vásárolhatunk vasúti menetjegyet, helyjegyet és pótjegyet – hol több, hol kevesebb sikerrel. A MÁV-Start új szolgáltatásával kapcsolatban megoszlanak a vélemények; legtöbben azt kifogásolják, hogy a megrendelt jegyekről csak a pénztárnál lehet számlát kérni, gyakran hosszas sorban állás után. De akkor is kényelmetlen procedúra vár ránk, ha a megvásárolt jegyet vissza kívánjuk váltani. Mfor.hu háttér.

Ha elindul a vonat... (Mfor-montázs)

További gond, hogy a megrendelt jegyeket csak az állomásokon elhelyezett, úgynevezett jegykiadó kioszkokban lehet átvenni. Ezek azonban jelenleg csupán tizenöt helyen - köztük Budapesten a Nyugati, a Keleti és a Déli pályaudvaron, a miskolci Tiszai pályaudvaron és Debrecenben - találhatók meg, igaz, számukat folyamatosan bővítik. Így iskolakezdésre további negyven helyszínen, például Nyíregyházán, Szolnokon, Cegléden, Dombóváron, Gödöllőn, Gyulán és Keszthelyen használhatjuk majd a rendszert.

Az új szolgáltatás bevezetése
óta a MÁV Start húszezer jegyet értékesített ilyen módon, ebből közel nyolcezer volt helyjegy. Az e-ticket aktív felhasználóinak száma pedig meghaladja a 17 ezret, tudtuk meg a MÁV Start kommunikációs igazgatóságán.

Hosszadalmas lehet a számlázás 

Az internetes jegyvásárlás egyik legfőbb előnye kétségtelenül a kényelmes vásárlás, nem beszélve arról, hogy az InterCity pótjegyek akár hatvan napra előre lefoglalhatóak és a vonatok indulása előtti utolsó percekben is átvehetők.

További előny, hogy az automatán lévő számok elég nagyok ahhoz, hogy a gyengénlátó utazóknak sem okoz gondot a terminál kezelése. 

Ha viszont számlát is akarunk kérni, akkor ki kell várnunk a sort, hiába rendeltük meg előre a jegyünket. Sokan éppen ezért szorgalmazzák az elektronikus számlázás bevezetését.

Nehézséget okoz ezenkívül, hogy amennyiben a terminál nem nyomtatja ki a megrendelt jegyet, akkor megint csak ott állunk, egyre rosszabb idegállapotban. Ilyenkor a tájékoztató szerint meg kell kérni egy kalauzt, hogy állítson ki igazolást az esetről. Ezt be kell nyújtanunk a központi ügyfélszolgálathoz, ahol 15 napon belül kivizsgálják, valóban kifizettük-e az utazást avagy sem.

Akadályok jegyvisszaváltáskor


Sokak szerint eleve jobb lett volna, ha már otthon  ki lehetne nyomtatni a jegyet. A kerekes székes utasok ezenfelül azt is kifogásolják, hogy az automatákat túl magasra helyezték, így nehézkes hozzájuk férni.

Akkor is kényelmetlen eljárás alá vetjük magunkat, ha az online vásárolt jegyet vissza kívánjuk váltani; ebben az esetben is ki kell várnunk a sort, és még így sem biztos, hogy sikerrel járunk. Több utassal előfordult ugyanis, hogy nem adták vissza pénzét, hanem a budapesti ügyfélszolgálathoz irányították, ahol kérvényezhette a visszaigénylést, noha a vasúttársaság honlapján olvasható tájékoztató ettől eltérően rendelkezik.

Utóbbi szerint ugyanis az érvényességi határidőn belül minden további nélkül visszaváltható az e-ticket az állomás pénztárában, ha előzőleg átvettük azt a jegykiadó kioszknál.

Mindebből az következik, hogy az internetes jegyvásárlás bevezetése nem zajlott zökkenőmentesen. Ezzel együtt a szolgáltatás kétségkívül előremutató, ügyfélbarát kezdeményezés, s arról se feledkezzünk meg, hogy a nyári időszak csupán próbaüzem.

Szeptembertől viszont már egyértelműen az akadálytan zakatolás a cél  – akár interneten keresztül vásárolt jeggyel is. Kíváncsian várjuk, sikerül-e.

Simon Rita

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!