2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzemanyag-megtakarítás adó- és járulékmentes kifizethetősége kapcsán a Levegő Munkacsoport "döbbenetes mértékű adócsalásról" beszél, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesület álláspontja szerint ezzel a szervezet túllépett a szakmaiság keretein.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára az MTI-nek kedden elmondta: a zöld szervezet ezzel nyilvánosan bűncselekménnyel vádolt meg egy szakmacsoportot, amellyel végső soron újabb hazai munkahelyek létesítését és a jelenlegiek megtartását is kockáztatja. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szakmai álláspontját közleményben jutatta el az MTI-hez a Levegő Munkacsoport állításaival kapcsolatban.

Az MKFE közleményében visszautasítja, hogy a munkavállalók 3,5 százalékát, 130 ezer embert foglalkoztató közúti közlekedési szolgáltatói alágazatnak, amely a magyar GDP 6 százalékát teremti elő, és évente az államháztartás bevételének 6 százalékát (500 milliárd forintot) kitevő adót fizet a költségvetésbe, "koncepciózus és megalapozatlan támadásokat" kell elviselnie. 

A közleményben az MKFE különösen megdöbbentőnek nevezi, hogy egy önmagát környezetvédőként feltüntető "civil" szervezet egy a környezetszennyezés csökkentését is célzó rendelkezés ellen kardoskodik, ahelyett, hogy üdvözölne minden olyan intézkedést, amely a hazai vállalkozások versenyképességének megmaradását és a környezet védelmét egyidejűleg segíti elő."

A 2004-es európai uniós csatlakozás óta Magyarország fuvarozói jelentősen növelték uniós fuvarpiaci részesedésüket, s a tudományos prognózisok szerint legalább 2030-ig e fejlődés lehetősége továbbra is adott. "Ezt az esélyt nem szabad elszalasztani - hívja fel a figyelmet az MKFE.

A szervezet emlékeztet arra, hogy a környezetvédelem szintén közel két évtizede kiemelt szerepet kapott a közúti közlekedésben. Az Európai Unió rendkívül szigorú szabályokat követel meg a járművektől, s ezekhez a normákhoz a magyarországi székhelyű nemzetközi fuvarozó vállalkozások már az uniós csatlakozást megelőzően is felkészültek. Sőt, a hazai szabályozás még az európainál is keményebb volt, például a járművek korát is korlátozta. A járműipar folyamatosan a "zöldülés" irányába végez fejlesztést, amelynek eredményeképpen egyre csökken a károsanyag-kibocsájtás - hangsúlyozza az MKFE közleményében.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!