3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyszabású akciótervet dolgozott ki a Volkswagen csoport, amely azt tervezi, hogy októberben tájékoztatja az illetékes hatóságokat a károsanyag-kibocsátási botrányban érintett dízelmotorok kijavításának technikai megoldásairól, és ügyfeleit is értesíti, hogy rövidesen kijavítja a hibát.

Matthias Müller, a német autógyártó csoport vezérigazgatója hétfő este zártkörű tanácskozáson tájékoztatta a vállalat mintegy ezer (!) felsővezetőjét, amelyen elmondta, hogy a hét végén nagy szabású akciótervet dolgozott ki a válság kezelésére felállított munkacsoport.

"Október folyamán tájékoztatjuk az illetékes hatóságok a technikai megoldásokról" - mondta Müller. Hozzátette, az érintett ügyfeleket napokon belül tájékoztatják arról, hogy járműveiket rövidesen kijavítják, a motorok károsanyag-kibocsátási értékeit összhangba hozzák az előírásokkal. Szakértők becslése szerint a visszahívás költsége elérheti a 6,5 milliárd eurót.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy olyan szoftvert alkalmazott mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóban, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. A német Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) október 7-ig adott időt a VW-nek, hogy vázolja fel, miként szándékozik megfelelni a nemzeti környezetvédelmi előírásoknak a botrányban érintett dízelmotorja esetében.

Müller a vállalati vezetők tanácskozásán úgy fogalmazott, hogy hosszú út és rengeteg munka vár a vállalatra, csak lépésekben tudnak haladni és lesznek megtorpanások is. Hangsúlyozta, hogy a konszern struktúrájának múlt héten jóváhagyott átalakítását egy új kezdet esélyének tekinti, az első lépésnek és az alapnak a korszerűsítés útján. Leszögezte, hogy az erősen költséges és alacsony jövedelmezőségű Volkswageneket gyártó részleg nagyobb autonómiát kap, hasonlót a prémiummárkákat gyártó Audi és Porsche függetlenségéhez.

A vezérigazgató jelezte azt is, hogy az emissziós csalásra lehetőséget adó szoftvert az EA 189 típusú motorral működő mintegy 11 millió járműnek csak egy részében aktiválták. A VW korábban annyit közölt, hogy a károsanyag-kibocsátási botrányban 5 millió Volkswagen, 2,1 millió Audi, 1,2 millió Skoda és 700 ezer Seat típusú személyautó, valamint 1,8 millió haszongépjármű lehet érintett.

Hatalmas visszahívási akció lehet

Ha mégis 11 millió autót kell kijavítani, az az egy vállalat által gyártott járműveket tekintve a történelem legnagyobb visszahívásai közé fog tartozni. Hasonló mértékű visszahívást hajtott végre a Toyota japán autógyártó, amely 2009-2010-ben több mint 10 millió autót rendelt vissza javításra gyorsulási problémák miatt. Ez azonban még mindig eltörpül a hibás Takata-légzsákok miatt visszahívott autók számához képest: 2008 óta több mint 53 millió gépkocsit rendeltek vissza a Takata-légzsákok kicserélésére. A Takata japán autóipari beszállító gyártja a világon használt légzsákok 22 százalékát. Összesen 11 autógyártó - a BMW, a Fiat, a Chrysler, a General Motors, a Ford, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Subaru, a Toyota és főleg a Honda - használja a Takata légzsákjait.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!