2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A főváros vezetése kompromisszummal oldaná meg vitáját a kormánnyal a négyes metró állam által vállalt finanszírozási hányad forrásáról – értesült a Világgazdaság.

A kormány - a költségvetési helyzet miatt - azt szeretné, hogy az új vonal építési költségének 79 százalékára korábban vállalt állami finanszírozási részt a II. NFT keretében folyósítandó uniós támogatással váltsák ki. A két éve kötött szerződés 2002-es árakon számol. Az akkori nettó 195 milliárd ma 310-312 milliárd, az állam része ebből 246 milliárdnyi lenne. Budapest attól tart, hogy így EU-támogatások tízmilliárdjaitól esne el - ugyanis mintegy húsz projektet készül benyújtani a második Nemzeti fejlesztési tervhez.

A főváros ajánlata szerint a metróépítést egy mintegy 380 milliárd forintos közlekedésfejlesztési projektté egészítenék ki, s a csomagot a II. NFT egyik elemeként képzelik el. A kompromisszum lényege: a 4-es metró teljes - az összes földfelszíni munkálatot is magában foglaló - beruházási keretét, azaz 310-312 milliárdnyit vonják be az uniós csomagba. Azt is szeretnék elérni, hogy a metrópálya mentén tervezett egyéb közlekedési-építési fejlesztéseket is az uniós támogatási keretből finanszírozzák. Ennek összege nagyjából 60 milliárd forint.

A Pénzügyminisztérium támogatja az elképzelést - tudta meg a lap Pichler Ferenc kabinetfőnöktől. A Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban azt közölték, hogy a tárca még tanulmányozza a városháza javaslatát. Előzetesen csak annyit mondtak, hogy a terv beleillik az EU közlekedésfejlesztési programjába. A következőkben derül ki, hogy kivitelezhető projektté válhat-e a városháza terve - jelezték a szaktárcánál, hozzátéve: az ugyanakkor bizonyos, hogy az előttünk álló években szinte csak olyan nagyszabású infrastrukturális fejlesztés valósulhat meg Magyarországon, amelyhez sikerül uniós pénzt szerezni - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!