3p

Az állásbörze egy nagy „adok-kapok” játék, avagy olyan színház, amelynek gyakorlati haszna van. Az mfor.hu az őszi szezon kapcsán annak nézett utána, miért éri meg a cégeknek az itt történő megjelenés, illetve milyen fiatalokra mutatkozik a legnagyobb igény.

Százból egy állásbörzés jut célba

Jelentkezzen inkább online, kedves!

Tapasztalatok szerint kétféle cég vesz részt az állásbörzéken. Egy részük csupán bemutatkozó jelleggel képviselteti magát. Ezen társaságok konkrét állásajánlatok nélkül érkeznek, és fő céljuk, hogy kvázi reklámozzák magukat. Mellesleg ez még mindig az egyik leghatékonyabb eszköze a munkavállalói szegmenssel való kapcsolat elmélyítésének, a cégimázs személyes kapcsolatokon keresztül való építésének, köztudatban való erősítésének.

Csak kevesen jutnak azonnal célba

A Corvinus állásbörzéjén azonban azon cégek voltak többen, amelyek konkrét állásajánlatokkal is előrukkoltak. Hiába érkeztek azonban előre megszerkesztett önéletrajzokkal a fiatalok, mindenhol arra kérték őket, hogy inkább online regisztrálják magukat. Az persze kérdés, mennyire érdemes "elmerülni a süllyesztőben", és ezeregyedik lenni az egy kaptafára íródott önéletrajz között?

Az állásbörze találati aránya: százból egy

[ajanlo=1308][igazitas=right/]Az IKEA egyike volt azon kevés cégeknek, amelyek személyesen is elfogadták az önéletrajzot, feltéve, ha egy kérdőívet is kitöltött mellé a pályázó. A lakberendezési cégnél kérdésünkre elmondták: 100 állásbörzés jelentkezőből általában egyet vesznek fel, utána viszont már adottak az előrejutás lehetőségei.

Az előrejutás tekintetében is megoszlottak a cégek ajánlatai. A LORÉAL például már fél év után magasabb pozíciót ígért, a nők munkavállalását elősegítő P&G szerint viszont több idő szükséges ahhoz, hogy valaki "magáévá tegyen" egy terméket és megfelelő módon tudja menedzselni.

Andrási Mónika, a Corvinus Egyetem Karrier Irodájának Programigazgatója az mfor.hu-nak elmondta: a legtöbb cég célja a közvetlen kapcsolat ápolása az álláskeresőkkel. Elsősorban azokat várják, akik érdekeltek a hosszú távú karrierképzésben. Elmondása szerint azoknak érdemes egy állásbörzén standot bérelni, akik éppen fiatal munkavállalókat szeretnének alkalmazni. A munkát keresők és -kínálók közötti összhangot pedig kísérőprogramokkal - angol és magyar nyelvű próbainterjú, pszichológiai teszt, grafológia CV Ambulancia - igyekeztek elmélyíteni a szervezők.

Molnár Barbara
Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!