3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Eddig szokatlan módon, még szűz területen, az álláshirdetések között indított reklámkampányt a Coca-Cola. Ötletnek nem rossz, kérdés, hogyan fogadták ezt az álláskeresők. Mfor.hu háttér.

Élő ágyúgolyó, csókellátó főmunkatárs, okleveles kupakrögzítő és légi palackhordozó menedzser munkakörökben hirdetett állást a Coca-Cola a legnagyobb álláskereső portálokon.Mindez annyira jól sikerült, hogy például a Jobline.hu-n az említett hirdetésekre kattintottak a legtöbben - közel tizenötezren – és csak utána következtek a hagyományos állásajánlatok.

Rendhagyó kampány

A kampány elérte a célját: nagy sajtóvisszhangot kapott a kezdeményezés, és a honlapon is magas volt a látogatottság. Az álláshirdetések közti bújtatott reklámokon kívül abban is újított a cég, hogy egy több mint három perces reklámszpottal rukkolt elő, melyet egy februári vasárnap estére beharangozva mutattak be a legnézettebb kereskedelmi csatornán. A filmekhez hasonlóan leírással, és pontos sugárzási időponttal lehetett olvasni a műsorújságokban, sőt még előzeteseket is vetítettek. Magyarországon eddig nem volt jellemző, hogy a reklámszpotokat önálló alkotásként, beharangozva mutassák be.

Valószerűtlen lények a Happiness Factoryban (Coke.hu)

A sztori

Az extra hosszú film egy képzelt világban játszódik, ahol valószerűtlen lények: hatalmas repülő gumikrumplik, csókos szájú pattogó szőrgombócok, és görkorizó mutatóujjak fáradoznak a Coca-Cola legprofesszionálisabb elkészítésén. Kisebb hiba csúszik a gépezetbe: a kólafa hervadásnak indul, azonban a hatalmas, ősz szakállú rózsaszín medvejelmezbe öltözött kólanyúl utasítást ad a megmentésére. Ami persze – nem meglepő módon - sikerül.

A filmet az amerikai ügynökség a  Wieden & Kennedy (W&K) álmodta meg, az egész kampányt pedig a Neo Interactive adaptálta. A kampány része a microsite is, ahol játszani lehet, pontokat gyűjteni, a pontokért pedig földeket vásárolni a Happiness Factory területén, majd sorsoláson részt venni, és Atlantába utazni.

Csókellátó munkatársat keresünk

A kampány legeredetibb része az állásajánlatoknak látszó állásajánlatok meghirdetése. A fent említett pozíciók meghatározásakor nagyon ügyeltek a szövegírók arra, hogy véletlenül se lehessen komolyan venni a pályázatot. "Ennek ellenére sok visszajelzést kaptunk. Szerencsére mindenki rájött, hogy ez egy vicc, de ettől függetlenül kaptunk valódi életrajzokat is. Ezeket eltettük az adatbázisunkba, ha már valaki vette a fáradtságot, hogy megnézze, miről van szó, és írjon nekünk" - mondta el az mfor.hu-nak Aniot Dávid a Coca-Cola Magyarország senior márkacsoport vezetője. Mint azt lapunk megtudta, mind a kreatív, mind a kommunikációs csatornák ötlete – beleértve az állásbörzét is – adaptált ötlet.

Arra a kérdésre, hogy egyértelmű volt-e a magyarországi Coca-Cola számára, hogy a magyar álláskeresők gyomra beveszi-e a hirdetésnek álcázott reklámot, Aniot Dávid elmondta: nagyon kellett vigyázni, vékony ugyanis a határvonal az újszerű, figyelemfelkeltő, és a szabálytalan megoldások között. De szerintük a kampány pozitív volt, elérte a célját.

Mit szóltak az álláskeresők?

Werle Barbara a Jobline.hu vezető kommunikációs tanácsadója úgy véli, ez egy egyszeri kampány, több cégnek nyilván nem engedélyeznék ezt a megoldást, mert az már komolytalanná tenné a portált. Így viszont elég nagy visszhangot keltett a dolog, "hideget, meleget" is kapott a cég, sok álláskereső reagált negatívan, a többség viszont vette a lapot.

Gábor Fanni

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!