A Marketing Evaluation által végzett kutatás során a megkérdezetteknek osztályozniuk kellett az általuk ismert reklámfigurákat aszerint, hogy mennyire kedvelik azokat. A maximális száz pontból negyvenkettőt szereztek az öt különböző színben feltűnő csokigolyók, amelyek közül a vörös volt az első. Rövid idő múlva megszületett a sárga is, később a sikerek további kiaknázása végett további három figurát is életre hívott az M&Ms. A legnépszerűbbnek számító kék után 1997-ben jött a zöld, amelyik az első női csokigolyó a világon, míg a narancsszínű az 1999-es Super Bowl, vagyis az amerikai focibajnokság döntőjének reklámszüneteiben tűnt fel először.
[ajanlo=1445][igazitas=right/]Steven Levitt, a Marketing Evaluation elnökének elmondása szerint a vállalata kétévente végez el hasonló felméréseket, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy a legnépszerűbb figurák tízes listája csekély mértékben változott az évek során. A Kellogg Tony tigrise, akivel Magyarországon is nap mint nap találkozhatunk gabonapelyhes dobozokon, illetve a Kraft Food Kool Aid Manje több mint ötven éve ott vannak a legnépszerűbb reklámfigurák sorában. Természetesen az ilyen klasszikus ikonokat a marketing szakemberek időről időre "aktualizálják", így például Tony mostanában snowboardozás közben tűnik fel, Kool Aid Man pedig a görkorcsolyázástól a strandröplabdáig minden fiatalok körében népszerű sportot űzött már.
Bár a klasszikus figurák az uralkodók, néhány modern ikon szimbólum is belopta magát az amerikaiak szívébe. Harmadik helyen áll a Marketing Evaluation listáján az Aflac biztosító kacsája, amelyik 2000-ben debütált. Az Aflac korábban éveken át sikertelenül próbálkozott reklámhadjáratokkal, a vállalat ismertsége alacsony maradt egészen addig, amíg egy kreatív reklámszakember nem találta hasonlónak az Aflac nevet egy kacsa hápogásához... Azóta több mint húsz különböző reklámban tűnt fel a kacsa. Az ötödik helyezett szintén egy új figura, a Bershire Hathaway-hez tartozó GEICO biztosítócég gekkója. Mivel sokszor összetévesztették a vállalat nevét az állatéval, 1999-ben a GEICO reklámjaiban feltűnt egy zöld gekkó és a szlogen: "a gekkót ne tévesszük össze a GEICO-val".
Érdekes ugyanakkor, hogy a reklámfigurák népszerűség tükörképet ad egy-egy vállalat aktuális renoméjáról is. Az elmúlt felmérések során a listán folyamatosan jelenlévő Ronald McDonald eltűnése a szakemberek szerint például ezzel magyarázható.