3p

Egy nemrégiben végzett felmérés szerint az Egyesült Államok legnépszerűbb reklámfigurái továbbra is az M&M's csokigolyócskái, amelyek a figurák ötletének 1954-es megszületése óta olvasztják meg vásárlók millióinak szívét.

A Marketing Evaluation által végzett kutatás során a megkérdezetteknek osztályozniuk kellett az általuk ismert reklámfigurákat aszerint, hogy mennyire kedvelik azokat. A maximális száz pontból negyvenkettőt szereztek az öt különböző színben feltűnő csokigolyók, amelyek közül a vörös volt az első. Rövid idő múlva megszületett a sárga is, később a sikerek további kiaknázása végett további három figurát is életre hívott az M&Ms. A legnépszerűbbnek számító kék után 1997-ben jött a zöld, amelyik az első női csokigolyó a világon, míg a narancsszínű az 1999-es Super Bowl, vagyis az amerikai focibajnokság döntőjének reklámszüneteiben tűnt fel először.

[ajanlo=1445][igazitas=right/]Steven Levitt, a Marketing Evaluation elnökének elmondása szerint a vállalata kétévente végez el hasonló felméréseket, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy a legnépszerűbb figurák tízes listája csekély mértékben változott az évek során. A Kellogg Tony tigrise, akivel Magyarországon is nap mint nap találkozhatunk gabonapelyhes dobozokon, illetve a Kraft Food Kool Aid Manje több mint ötven éve ott vannak a legnépszerűbb reklámfigurák sorában. Természetesen az ilyen klasszikus ikonokat a marketing szakemberek időről időre "aktualizálják", így például Tony mostanában snowboardozás közben tűnik fel, Kool Aid Man pedig a görkorcsolyázástól a strandröplabdáig minden fiatalok körében népszerű sportot űzött már.

Bár a klasszikus figurák az uralkodók, néhány modern ikon szimbólum is belopta magát az amerikaiak szívébe. Harmadik helyen áll a Marketing Evaluation listáján az Aflac biztosító kacsája, amelyik 2000-ben debütált. Az Aflac korábban éveken át sikertelenül próbálkozott reklámhadjáratokkal, a vállalat ismertsége alacsony maradt egészen addig, amíg egy kreatív reklámszakember nem találta hasonlónak az Aflac nevet egy kacsa hápogásához... Azóta több mint húsz különböző reklámban tűnt fel a kacsa. Az ötödik helyezett szintén egy új figura, a Bershire Hathaway-hez tartozó GEICO biztosítócég gekkója. Mivel sokszor összetévesztették a vállalat nevét az állatéval, 1999-ben a GEICO reklámjaiban feltűnt egy zöld gekkó és a szlogen: "a gekkót ne tévesszük össze a GEICO-val".

Érdekes ugyanakkor, hogy a reklámfigurák népszerűség tükörképet ad egy-egy vállalat aktuális renoméjáról is. Az elmúlt felmérések során a listán folyamatosan jelenlévő Ronald McDonald eltűnése a szakemberek szerint például ezzel magyarázható.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!