4p

Miközben a Nike egye nagyobb hangsúlyt fektet a labdarúgásra, és igyekszik az esélyes válogatottakkal szerződést kötni, az Adidas ezúttal is csúcsra ér.

A világbajnokság első hetében még úgy tűnt, hogy az Adidas ezúttal könnyen lemaradhat nagy riválisa, a Nike mögött. Az amerikai vállalat volt ugyanis ezúttal a legtöbb nemzeti csapat mezszponzora (szám szerint 9 válogatotté), és a szupersztárokat tekintve is jól álltak, hiszen az egyik legnagyobb ikon, Cristiano Ronaldo mellett a hazai csapat ásza Neymar is a Nike reklámarca.

Arról nem is beszélve, hogy az Egyesült Államokban, ahol hosszú idő óta igyekeznek népszerűvé tenni a labdarúgást, úgy tűnik sikerült áttörést elérni. A kisebb névnek számító Ghána elleni mérkőzést több, mint 11 millióan nézték a tengerentúlon, az USA-Portugália meccs pedig rekordot jelentő 18,2 milliós nézettséget ért el. Ezzel a focicsapat maga mögé utasított több népszerű sportágat, hiszen ez minimálisan megelőzte a kosárlabda- (NBA) vagy a baseball-bajnokság (MLB) döntőjének nézőszámát, míg az NHL-finálét (jégkorong) többszörösen felülmúlta. Így azt mondhatjuk, hogy a labdarúgás felnőtt az úgynevezett major-sportokhoz, és csak az amerikai foci, az NFL az, amitől le van maradva tévénéző számokat tekintve. Az amerikai nézettség pedig különösen érdekes a Nike számára, hiszen amellett, hogy a válogatott támogatója a cég, az USA számít a világ legnagyobb sportszerpiacának. Ha pedig népszerű egy sport és növekszik a piaca, akkor abból értelemszerűen a sportszergyártók profitálnak.

Eközben a címvédő spanyol válogatott, amely az Adidas mezét viselte, és amelynek tagjai az elmúlt években a német sportszergyártó kiemelt reklámarcai voltak, a vb második hetében elbúcsúztak. Más kérdés, hogy a "háromcsíkos vállalat" vezetője a világesemény első napjaiban optimista képet festett a kilátásokról, hiszen Herbert Hainer vezérigazgató minden korábbinál nagyobb értékesítéssel számolt, akkor azt prognosztizálta, hogy 2 milliárd euró bevételük lesz 2014-ben pólók, cipők és labdák eladásaiból.

A spanyolok fiaskója után az Adidas abban bízhatott, hogy a német válogatott minél tovább jut, hiszen az ő mezükből tervezték a legtöbbet eladni, a teljes 8 millió darabos forgalom negyedét. A német sportszergyártó emellett a vállalat legfontosabb támogatottjának, Lionel Messinek drukkolhatott, aki a cég nyári kampányainak mindegyikében feltűnik. A sokak által a világ legjobb játékosának tartott, és a világbajnokságon is a torna legjobbjának választott Messi beváltotta a reményeket, hiszen az argentin válogatottat több meccsen is "ő vitte a hátán". Ha nem is szemet gyönyörködtető játékkal, de a kék-fehér csíkos csapat a döntőbe jutott, ahol a brazilokat megalázó veréssel kiütő német válogatott volt az ellenfelük, így a döntő mindkét résztvevője az Adidas mezében játszott.

A német válogatott meggyőző játéka ráadásul a nemzetileg nem elkötelezett szurkolók szívét is megdobogtatta, a várakozások szerint világszerte félmillió mezt adhat el az Adidas, ami majdnem a duplája az előző vb alatt eladott felsőknek. A már idézett Herbert Hainer a brazilok legyőzése után azt mondta, hogy ezzel az Adidas lesz a vb leginkább látható márkája. Mindez pedig biztosítja, hogy az ő termékeik maradnak a labdarúgásban a vitathatatlan piacvezető brand.

Nézze meg a foci-vb labdáit, klikkeljen a képre!


Hab a tortán a német vállalat számára, hogy a világbajnokság gólkirálya is az ő felszerelésüket viseli, hiszen a góllövőlista élmezőnyében szinte csak Adidasban játszók végeztek: a hat góllal nyerő James Rodrigez (Kolumbia) mögött Thomas Müller (Németország) és Lionel Messi állt. Egy másik, inkább a sportolók és a szakmai közönség által figyelt mutatóban is a németek lesznek a befutók, Adidas f50 névre hallgató stoplisával rúgták eddig a legtöbb gólt, számszerűen 46-ot. A cipők egyébként a szabadrúgásoknál használt az új szabályok által, vagyis a játékosok és a labda helyét jelző felszívódó spraynek köszönhetően egy felmérés szerint minden korábbinál többet szerepeltek a tévék képernyőjén.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!