Az Amazon végképp kilépett a virtuális térből


Az Amazon.com 13,7 milliárd dollárért felvásárol egy ugyancsak amerikai áruházláncot, a válogatott és egészséges, organikus de elég drága áruiról ismert Whole Foods-ot.

A vételi ár tartalmazza a Whole Foods adósságát is.
   
Az Amazon 42 dolláros részvényáron veszi meg a Whole Foods-t, ami 27 százalékkal múlja felül a cég csütörtöki záróárfolyamát. 
   
Az Amazon azt közölte, hogy marad a Whole Foods Market brand, a vezérigazgató személye sem változik és a cég székhelye is ugyanott lesz, ahol eddig, a texasi Austinban. 
 
 

Az Amazon az év második felében tervezi lezárni az ügyletet.

Az Amazon már egy ideje kísérletezik azzal, hogy milyen termékeket az internet helyett téglából épült boltokban árulni, így vett már több kisebb könyvesboltot és élelmiszerüzletet, de eddig az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában 430 üzlettel rendelkező Whole Foods felvásárlása a legambiciózusabb lépése az offline kereskedelem és az élelmiszerárusítás felé.

Az Amazon már korábban is be akart lépni az élelmiszerek piacára, sőt, a Bloomberg úgy tudja, hogy már tavaly is gondolkodtak azon, hogy megvegyék a Whole Foods-t. 

Azt viszont lehet tudni, hogy az Amazon már levédetett egy technológiát, ami meggátolja a boltban vásárlókat, hogy online összehasonlítsák a termékek árait más üzletekben kaphatóakkal.
 
Erre A Whole Foodsnál szükség is lehet, mert a hálózat termékei néha olyan drágák, hogy az már a vicc kategóriájába tartozik.
 
via MTI&Index 

Olvasta már?



hirdetés
Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
elrejt
 
.