A Munkáltatói Márka Kutatás egyedülálló segítséget nyújt a munkaerőpiaci kommunikációban, hiszen a vállalatok az eredményeken keresztül jobban megértik, mi alapján választ munkahelyet a magyar munkavállaló: mi fontos ma a mérnököknek, milyen a mobilitásuk a közgazdászoknak, milyen fizetést képzelnek el az informatikusok, honnan tájékozódnak a pénzügyesek. A kutatás adatai lehetőséget adnak arra, hogy a vállalatok folyamatosan mérjék a brandjük építésébe fektetett erőforrások megtérülését.
A közelmúltban ismertetett adatok mellett a kutatásból az is kiderül, mely iparágakban helyezkedne el napjaink álláskeresője, legyen akár pályakezdő, akár tapasztalt munkavállaló. A sort az IT-telekommunikációs terület vezeti: a 14000 válaszadó több, mint 10 százaléka gondolja úgy, hogy ez az iparág vonzó munkahelyeket kínál. Népszerűségben ezt követi az autóipar, a villamosenergia szolgáltatás, a könyvvizsgálat és az államigazgatás területe. A pénzügyi terület vonzósága csökkent, míg tavaly 7 százalék, 2013-ban a válaszadók csupán 6 százaléka kíván elhelyezkedni a bankszektorban. A szállítmányozás, az idegenforgalom és vendéglátás területek a harmadik helyen állnak a legvonzóbb iparágak sorában, és a non-profit szférát is a válaszadók 6 százaléka találja vonzónak. A média és az FMCG iparágat a megkérdezettek 5-5 százaléka gondolta leginkább kecsegtetőnek. Az iparágak rangsorát az építőipar és az energetika zárja.
Arra is választ kapunk, az egyes vizsgált iparágakban kik a leginkább népszerű és vonzó cégek a 14000 válaszadó körében. A bankoknál az OTP vezet, az egészségügyben a Richter Gedeon a legnépszerűbb. Az elektronikában a Samsung, élelmiszeriparban a Coca-Cola, IT-telekommunikációban a Microsoft, kiskereskedelemben az IKEA, logisztikában pedig a Budapest Airport számít a legvonzóbbnak. Az üzemanyag kereskedelem iparágban a MOL csoport, szolgátatóközpontok közül a Lufthansa Systems, telekommunikációs szolgáltatók közül a Magyar Telekom a legnépszerűbb. A könyvizsgáló cégek rangsorát az Ernst & Young vezeti, a villamosenergia és gázszolgátlatás területén pedig az EON Hungária a legvonzóbb.
Az Aon Hewitt szerint ahogy a vállalat munkavállalóinak elkötelezettsége nő, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek, ezáltal növekszik a vállalat vonzósága a munkaerőpiacon. Érdekes összefüggés, hogy a munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között is erős a korreláció. Ha magas a belső elkötelezettség, így az ajánlási index is, a kollégák motiváltak a magas teljesítményre, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.
Az egyes iparágakat vizsgálva egyébként vannak kifejezetten nőies és férfias iparágak és cégek. A diplomás nők döntő többsége (20%) elsősorban FMCG területen, a Coca-Colánál, az Unilevernél vagy a L'Orealnál dolgozna, de a kereskedelmi cégek is jobban érdeklik a nőket (17%). A férfiak jellemzően informatikai (19%) vagy autóipari cégekhez (30%) vágynak, s kifejezetten nem találják vonzónak az egészségügy és a kereskedelem területén működő cégeket.
A válaszadók véleménye alapján Magyarország Legvonzóbb Munkáltatói 2013-ban:
1. AUDI Hungaria Motor Kft.
2. Mercedes Benz Manufacturing Hungary
3. MOL Group
4. Microsoft Magyarország
5. Nestlé Hungária Kft.
6. Cocal-Cola HBC Magyarország Kft.
7. Bosch csoport
8. Richter Gedeon
9. IKEA
10. IBM Magyarországi Kft.
10. L'Oréal Magyarország Kft.
mfor.hu