1p

A Magyar Szocialista Párt (MSZP) költötte a legtöbb pénzt hirdetésekre az év első kilenc hónapjában. A párt a televízióban, a napilapokban, a folyóiratokban, a köztereken, a rádióban és az interneten is első volt. A TNS Media Intelligence szerint a szocialisták 169 millió forintot fordítottak reklámcélra - írja a Világgazdaság.

A 169 milliós ráfordítással az MSZP jócskán megelőzi a 70,1 millióval második Szabad Demokraták Szövetségét (SZDSZ) is. Igaz, a listaár nem tükrözi pontosan a valós, vagyis a kedvezményeket és ügynökségi jutalékokat sem tartalmazó nettó reklámpiaci összeget. Ezt jelzi az is, hogy amíg a TNS 2004-ben a teljes hazai piacot 438,7 milliárdra lőtte be listaáron, addig a Magyar Reklámszövetség becslése szerint ez nettó áron mindössze 154,7 milliárdos volt.

A TNS adatai mindenesetre jól tükrözik a tendenciákat, s egyben mutatják a kormánypártok fölényét. A Fidesz (25,5 millió) és az MDF (4,2 millió) kiadása jelentősen elmarad a két nagy riválisétól. Az adatokból az is látszik, hogy a civilszervezetek által finanszírozott Nemzeti Konzultáció, valamint a polgári körök is jelentős összegeket fordítottak reklámokra - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!