Az év végéhez közeledve kevés rendkívüli eseményt jegyezhettünk fel, ezúttal még a TV2 hírműsorai is visszafogottabbak voltak. A kormányközeli vállalkozók persze igyekeznek mind több felületet megszerezni, igaz a múlt hét tranzakciója ebből a szempontból kevésbé volt releváns. A Széles Gábor tulajdonából Mészáros Lőrinc érdekeltségébe átkerülő Echo TV-nek ugyanis aligha fog radikálisan megváltozni a hangvétele. Az értékesítés mögött inkább anyagi okok lehetnek, legalábbis erre lehetett következtetni a leköszönő tulaj szavaiból.
Így koccant hétfőn két metrókocsi
Az Echo TV ugyanis komoly technikai fejlesztéseket igényel, ezeket az összegeket pedig vélhetőleg Széles Gábor nem szeretné állni. A médiapiacon viszont – azon sajtóhírek szerint, amelyek Mészáros Lőrincet sejtetik a Népszabadság korábbi kiadója, a Médiaworks megvétele mögött – egyre komolyabb pozíciókat szerző felcsúti polgármester ugyanakkor úgy tűnik, nem sajnálja a pénzt. Noha nem a múlt hét krónikája, hanem hétfőn napvilágot látott hír, hogy a Figyelő is tulajdonost vált, és a Terror Háza Múzeum főigazgatója, Schimdt Mária kezébe került.
A tévés nézettségi adatokra áttérve érdekességet láthattunk a múlt héten. Az RTL Klub annak ellenére megőrizte dominanciáját, hogy a csatorna gyengébb számokat produkált, bár a 48. héten is a saját gyártású műsorai uralták a kereskedelmi célcsoport nézettségi listáját. Így nem meglepő, hogy főműsoridőben a hét minden napján az RTL Klub volt a legnézettebb csatorna a 18-49-es korosztály körében, a lista élén pedig újfent az X-Faktor állt. Ráadásul a tehetségkutató a 47. héthez képest 1,6 százalékpontot erősödött, így 26,3 százalékot ért el.
Az RTL hétköznap késő estére időzített saját gyártású programjai közül a Keresem a családom és a Válótársak is a csatorna átlagát meghaladó közönségarányt ért el. Nem sikerült azonban ez Sebestyén Balázs műsorának, a Gyertek át!-nak. Ebben persze a felvezető műsor is ludas lehet. A csatorna ugyan úgy kommunikálta a számokat, hogy a Playback Párbaj első RTL Klubos adása sávjának legnézettebb műsora lett, ám a kereskedelmi célcsoportban elért 14,8 százalékos közönségarány már nem mondható túl jónak.
Más kérdés, hogy a TV2 sem lehet túl sok műsorra büszke, igazából az egyetlen komoly nézettséget elérő programjuk, a Sztárban sztár reciklikált változata. A Sztárban Sztár + 1 kicsi továbbra is szárnyal, a 18-49-es és a 18-59-es célcsoportokban, valamint a teljes lakosság körében is nyerte idősávját, legyőzve olyan nemzetközi brandeket, mint a Godzilla filmek.
A 48. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL Klub annak ellenére, hogy minden estét behúzott, az átlagos közönségaránya tovább csökkent és már csak 17,5 százalék lett. A TV2 (8,5% SHR) ugyan messze van az RTL Klubtól, de legalább stabilizálta a helyzetét. Fej-fej mellett jött fel a két RTL-es kábelcsatorna, a Cool (5,4% SHR) és a F+ (5,4% SHR). Az egy héttel korábbi számaihoz képest komolyan visszaesett a Viasat3 (2,6%), míg a Duna TV (1,9% SHR) stabilan őrzi sereghajtó pozícióját.
mfor.hu