3p

A múlt hét nézettségi adatai alapján az RTL Klub és a TV2 is győzelmi jelentést adott ki, pedig egyik csatorna sem zárta valami fényesen a hetet.

Az év végéhez közeledve kevés rendkívüli eseményt jegyezhettünk fel, ezúttal még a TV2 hírműsorai is visszafogottabbak voltak. A kormányközeli vállalkozók persze igyekeznek mind több felületet megszerezni, igaz a múlt hét tranzakciója ebből a szempontból kevésbé volt releváns. A Széles Gábor tulajdonából Mészáros Lőrinc érdekeltségébe átkerülő Echo TV-nek ugyanis aligha fog radikálisan megváltozni a hangvétele. Az értékesítés mögött inkább anyagi okok lehetnek, legalábbis erre lehetett következtetni a leköszönő tulaj szavaiból.

Így koccant hétfőn két metrókocsi

Az Echo TV ugyanis komoly technikai fejlesztéseket igényel, ezeket az összegeket pedig vélhetőleg Széles Gábor nem szeretné állni. A médiapiacon viszont – azon sajtóhírek szerint, amelyek Mészáros Lőrincet sejtetik a Népszabadság korábbi kiadója, a Médiaworks megvétele mögött – egyre komolyabb pozíciókat szerző felcsúti polgármester ugyanakkor úgy tűnik, nem sajnálja a pénzt. Noha nem a múlt hét krónikája, hanem hétfőn napvilágot látott hír, hogy a Figyelő is tulajdonost vált, és a Terror Háza Múzeum főigazgatója, Schimdt Mária kezébe került.

A tévés nézettségi adatokra áttérve érdekességet láthattunk a múlt héten. Az RTL Klub annak ellenére megőrizte dominanciáját, hogy a csatorna gyengébb számokat produkált, bár a 48. héten is a saját gyártású műsorai uralták a kereskedelmi célcsoport nézettségi listáját. Így nem meglepő, hogy főműsoridőben a hét minden napján az RTL Klub volt a legnézettebb csatorna a 18-49-es korosztály körében, a lista élén pedig újfent az X-Faktor állt. Ráadásul a tehetségkutató a 47. héthez képest 1,6 százalékpontot erősödött, így 26,3 százalékot ért el.


Az RTL hétköznap késő estére időzített saját gyártású programjai közül a Keresem a családom és a Válótársak is a csatorna átlagát meghaladó közönségarányt ért el. Nem sikerült azonban ez Sebestyén Balázs műsorának, a Gyertek át!-nak. Ebben persze a felvezető műsor is ludas lehet. A csatorna ugyan úgy kommunikálta a számokat, hogy a Playback Párbaj első RTL Klubos adása sávjának legnézettebb műsora lett, ám a kereskedelmi célcsoportban elért 14,8 százalékos közönségarány már nem mondható túl jónak.

Más kérdés, hogy a TV2 sem lehet túl sok műsorra büszke, igazából az egyetlen komoly nézettséget elérő programjuk, a Sztárban sztár reciklikált változata. A Sztárban Sztár + 1 kicsi továbbra is szárnyal, a 18-49-es és a 18-59-es célcsoportokban, valamint a teljes lakosság körében is nyerte idősávját, legyőzve olyan nemzetközi brandeket, mint a Godzilla filmek.

A 48. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL Klub annak ellenére, hogy minden estét behúzott, az átlagos közönségaránya tovább csökkent és már csak 17,5 százalék lett. A TV2 (8,5% SHR) ugyan messze van az RTL Klubtól, de legalább stabilizálta a helyzetét. Fej-fej mellett jött fel a két RTL-es kábelcsatorna, a Cool (5,4% SHR) és a F+ (5,4% SHR). Az egy héttel korábbi számaihoz képest komolyan visszaesett a Viasat3 (2,6%), míg a Duna TV (1,9% SHR) stabilan őrzi sereghajtó pozícióját.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!