A személyre szabott üzenet a nyerő
3. A lista kezelése
Ha saját maga építi fel kampányát, először hozza létre levelezési listáját, majd alakítsa ki e-mail kiadványai stílusát.
Ne feledkezzen meg a vásárlók adatainak folyamatos frissítéséről. Ha egy új vásárló lép kapcsolatba cégével, hozzon létre számára egy bejegyzést az Outlook 2003 Business Contact Manager bővítményében. A Business Contact Manager lehetővé teszi az egyes vásárlókkal folytatott párbeszédek - e-mailek, feladatok, találkozók, feljegyzések és dokumentumok - összegyűjtését. Ha e-mail kampányának leveleit elküldi a Business Contact Manager alkalmazásban tárolt kapcsolattartóknak, ez az esemény is automatikusan bekerül az egyes címzettekkel folytatott párbeszédek közé.
4. Személyre szólóan
A címzettek sokkal szívesebben vesznek részt olyan e-mail marketingkampányokban, melyekben valamilyen díjat nyerhetnek, szerencsejátékban vehetnek részt stb. Szintén szívesebben regisztrálják magukat részvételre, és szívesebben adják meg személyes adataikat, ha már vásárlói a szponzoráló cégnek.
A vásárlók megszerzése érdekében próbálkozzon személyre szóló üzenetekkel. Mielőtt azonban egy ilyen levelet elküldene, ellenőrizzen néhány tárgysort, üzenetmásolatot és nyitólapot!
A figyelemfelkeltő eszközök, például a mozgókép, az animációk és a zene emelik a költségeket, azonban a szövegekkel, a webhelyekre mutató hivatkozásokkal és a speciális nyitólapokkal is sok lehetősége van.
Javaslatok az üzenetekkel kapcsolatban:
- Az üzenet legyen rövid és impozáns - ne tartalmazzon részletes termékismertetőket, se a cég múltját taglaló terjengős történeteket.
- Használjon sok rövid címet és felsorolást vagy kiemelést, hogy a vásárlók egyszerre át tudják tekinteni az információkat. Jó ötlet egy összefoglalóval kezdeni az üzenetet, mely hivatkozásokat tartalmaz a lentebbi szakaszokhoz, így a címzettek kényelmesen megtekinthetik az őket érdeklő információkat.
- Mindig biztosítson kézenfekvő lehetőséget a vásárlóknak adataik frissítésére, illetve a hírlevélről való leiratkozásra.
- Időről időre ellenőrizze, hogy az üzenetekben közölt információ friss és aktuális-e.
- Soha ne küldjön levelet kéretlenül - senkinek, semmilyen okból!
- Találja meg a hasonlóságot a cége által kínált termékek és a vásárlók igényei között.
Végül gondoskodjon a kampány támogatásáról is - nem elegendő egyszerűen elküldeni az üzeneteket, majd kényelmesen hátradőlni. Tervezze meg a következő teendőket, például a visszajelző válaszüzenetek automatizálását, vagy az e-mail kampány integrálását más csatornákkal, mondjuk telefonhívásokkal vagy közvetlen levelekkel.