A világhálón gyakorlatilag minden eladó a műanyag rózsaszínű karácsonyfától a gyűjthető érméken, esküvői ruhákon, gépkocsikon, könyveken, CD-ken keresztül egészen az online játékok virtuális karaktereiig - idézi az eMarketer a Pew Internet & American Life Project aktuális kutatását. E földi javak kereskedelmének legfőbb fellegvárai az apróhirdetésekkel foglalkozó weblapok és az online "aukcióházak", melyek közül a legjelentősebb az eBay.
A tanulmány szerint az online amerikai felnőttek több mint egyötöde (22 százaléka), vagyis mintegy 32 millió felhasználó adott fel már internetes hirdetést valamely termék eladásával kapcsolatban. A comScore Media Metrix szerint az ilyen weboldalaknak átlagosan 26 millió egyedi látogatója volt 2005 szeptemberében, amely az egy évvel korábbi adathoz képest 80 százalékos növekedés.
A Pew szerint az internetet viszonylag gyakran használók nagyobb arányban adnak el termékeket és szolgáltatásokat a neten. Míg a naponta szörfözők csaknem egynegyede (23 százaléka) már végzett ilyen tranzakciót, addig a kevésbé gyakran - hetente néhány alkalommal - internetezők között ugyanez az arány jóval alacsonyabb (9 százalék) volt.
Nem meglepő módon a szélessávú kapcsolattal rendelkezők is jobban favorizálják a világhálón való kereskedést, mint tárcsázós hozzáféréssel rendelkező társaik. Míg utóbbiaknak mindössze 13 százaléka adott túl termékeken online, addig az otthoni szélessávval rendelkezők 22 százaléka, a munkahelyi nagysebességű kapcsolattal rendelkezők 23 százaléka, és a mindkettőt birtoklók 30 százaléka tette ugyanezt.
Az internetes kereskedés térhódításának okaival kapcsolatban a felmérést végző cég illetékese elmondta, hogy a fogyasztók számára azért vonzó ez a lehetőség, mert így több és többféle potenciális vevőt tudnak elérni, mint hagyományosabb módszerekkel.