2p

Az internet a vásárlók országából az eladók nemzetévé alakítja át az Egyesült Államokat. Az amerikai internetezők 17 százaléka adott már el valamit a weben. Ez azt jelenti, hogy minden hatodik netező felnőtt amerikai, vagyis mintegy 25 millió ember használt már eladásra aukciós vagy apróhirdetés-oldalt.

A világhálón gyakorlatilag minden eladó a műanyag rózsaszínű karácsonyfától a gyűjthető érméken, esküvői ruhákon, gépkocsikon, könyveken, CD-ken keresztül egészen az online játékok virtuális karaktereiig - idézi az eMarketer a Pew Internet & American Life Project aktuális kutatását. E földi javak kereskedelmének legfőbb fellegvárai az apróhirdetésekkel foglalkozó weblapok és az online "aukcióházak", melyek közül a legjelentősebb az eBay.

A tanulmány szerint az online amerikai felnőttek több mint egyötöde (22 százaléka), vagyis mintegy 32 millió felhasználó adott fel már internetes hirdetést valamely termék eladásával kapcsolatban. A comScore Media Metrix szerint az ilyen weboldalaknak átlagosan 26 millió egyedi látogatója volt 2005 szeptemberében, amely az egy évvel korábbi adathoz képest 80 százalékos növekedés.

A Pew szerint az internetet viszonylag gyakran használók nagyobb arányban adnak el termékeket és szolgáltatásokat a neten. Míg a naponta szörfözők csaknem egynegyede (23 százaléka) már végzett ilyen tranzakciót, addig a kevésbé gyakran - hetente néhány alkalommal - internetezők között ugyanez az arány jóval alacsonyabb (9 százalék) volt.

Nem meglepő módon a szélessávú kapcsolattal rendelkezők is jobban favorizálják a világhálón való kereskedést, mint tárcsázós hozzáféréssel rendelkező társaik. Míg utóbbiaknak mindössze 13 százaléka adott túl termékeken online, addig az otthoni szélessávval rendelkezők 22 százaléka, a munkahelyi nagysebességű kapcsolattal rendelkezők 23 százaléka, és a mindkettőt birtoklók 30 százaléka tette ugyanezt.

Az internetes kereskedés térhódításának okaival kapcsolatban a felmérést végző cég illetékese elmondta, hogy a fogyasztók számára azért vonzó ez a lehetőség, mert így több és többféle potenciális vevőt tudnak elérni, mint hagyományosabb módszerekkel.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!