3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi elektronikus kereskedelem értéke az idén megtízszereződik, azaz 80 millió dollárra emelkedik.

A magyarországi elektronikus kereskedelem értéke az idén megtízszereződik, azaz 80 millió dollárra emelkedik -- véli az International Data Corporation (IDC) legfrissebb felmérése. A piackutató szerint továbbra is a vállalatközi kereskedelemben marad a tranzakciók döntő többsége.

Az IDC szerint a tavalyi 8 millió dollár után 2001-ben már 80 millió lehet a magyar elektronikus kereskedelemből származó bevétel. Az előrejelzés úgy számol, hogy az on-line tranzakciókból származó összegek 85 százalékát továbbra is a vállalatok egymás közti kereskedelme (B2B) adja majd.

Az elmúlt év második felében jelentős fejlődést tapasztalt a piackutató a magyar internetes szférában, különösen a nagykereskedelmi cégek on-line kereskedéseinek beindítása volt jótékony hatással.

A fogyasztók felé irányuló elektronikus kereskedésben (B2C) a felmérés szerint mérföldkövet jelez a Fotexnet megjelenése. A fejlődés ellenére az IDC csak arra számít, hogy az idén Magyarország legalább megkezdi B2C-hátrányának ledolgozását. Ennek megfelelően a magyar lakosság internetes vásárlásainak értéke 2004-re érheti el a 150 millió dollárt.

Addig a B2B terén várható minden fontosabb fejlesztés. Ennek alapját az IDC szerint a jelentősebb magyar vállalatok korai privatizációja és a közvetlen külföldi befektetések megfelelő nagysága rakta le. A gazdaság kulcsfontosságú szereplői közötti kereskedelemben így az elektronikus megoldások gyorsan terjednek. A vállalatközi on-line megoldásoknak köszönhetően a B2B-tranzakciók értéke 2004-ben 800 millió dollár körül lehet, amivel Magyarország több európai uniós tagállamot is lekörözhet.

Az ország kettős fejlődésének okai között az infrastrukturális adottságokat emeli ki az IDC. A piackutató elismeri, hogy Magyarország a régión belül vezet az internet elterjedtségében, hiszen az adatok szerint a lakosság 12 százaléka legalább háromhavonta egyszer használja a világhálót. A népességnek azonban csak 7 százaléka csatlakozik az internethez heti rendszerességgel, és a jó százalékos arány nagyrészt a Sulinetnek köszönhető. Az otthonról internetezők száma viszont továbbra is alacsony, még kelet-európai összehasonlításban is. Az IDC úgy véli, hogy 2004-re a magyarok 24 százaléka fogja legalább negyedévenként és 17 százaléka hetente használni a világhálót.

A felmérés szerint a magyar internet-hozzáférés piacát ma a vállalatoknak nyújtott modemes csatlakozás jellemzi, ebből származik a szegmens bevételeinek 86 százaléka. Ez várhatóan alapvetően átalakul 2004-re, hiszen 2002-től a cégek már egyre kevésbé fogják a csatlakozásnak ezt a módját választani. A hozzáférésnél előtérbe kerülnek olyan új technológiák, mint a garantált sávszélességű bérelt vonal, a DSL, a kábeles Internet vagy az LMDS telepített mobilinternet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!