7p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben az internet folyamatos előretörése figyelhető meg, a televíziókat sem kell félteni, véli Vantsa Lászlóval, a Discovery Network Central Europe Magyarországért, Csehországért, Szlovákiáért és Romániáért felelős kereskedelmi és terjesztési igazgatója, aki szerint a két médiatípus nagyon jól megfér egymás mellett. A televíziós szokások ugyanakkor folyamatosan változnak, az emberek egyre inkább keresik az igényeiket legjobban kielégítő tematikus csatornákat.

Vantsa László: a nézők egyre inkább szelektálnak

Kérem mutatkozzon be és vázolja szerepét az olvasóknak a Discovery nemzetközi szervezetében.

A Discovery Hungary a Discovery Networks Central Europe szervezetében integráltan működik, Romániával, Lengyelországgal, a Cseh Köztársasággal és Szlovákiával egyetemben. Jómagam 2006 óta dolgozom a Discovery-nél a közép-európai kereskedelmi és értékesítési csapat tagjaként. Jelenlegi pozíciómban, Magyarországért, Csehországért, Szlovákiáért és Romániáért felelős kereskedelmi és terjesztési igazgatóként feladatkörömbe tartozik a (műholdas- valamint kábeles) műsorterjesztőkkel folytatott együttműködés ellenőrzése, valamint a terjesztési és értékesítési eredmények maximalizálása a négy ország piacán.

Hogyan írná le a Discovery márka lényegét az olvasóknak? Mitől sikeres egy globális médiamárka 2010-ben?

A Discovery márkanév a minőség, a szakértelem, valamint a non-fiction műsorok területén betöltött vezető szerep védjegye, mely egyedüli tartalmakból álló óriási könyvtárral párosul. A Discovery erős, nemzetközi márka, amely ugyanakkor odafigyel a helyi igényekre is és ennek megfelelően alakítja ki műsorkínálatát. A régióban csatornák széles választékát kínáljuk (Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery World, Discovery Travel&Living, ID Investigation Discovery, Discovery HD Showcase, Animal Planet HD ), melyek különböző nézőközönség igényeit elégíti ki, a csatornák azonban mind egyesülnek a Discovery márkanév alatt. Mindezek együttesen eredmányezik a Discovery nemzetközi sikerét.

A magyar, vagy a nemzetközi médiatörvények vonatkoznak a Magyarországon sugárzott Discovery Channel-re? (Ebből a szempontból, "magyar" vagy "nemzetközi" csatorna a Discovery Channel?)

A Discovery csatornákat az Egyesült Királyságból sugározzák, ezért ezek nemzetközi és nem helyi, földi sugárzású adóknak számítanak. Ennek megfelelően, a Discovery az Ofcom (az Egyesült Királyság kommunikációs iparának független, telekommunikációs szabályozói és versenyfelügyeleti hivatala) előírásai szerint működik.

Milyen jellemző globális trendeket lát a médiafogyasztásban?

A nézők egyre inkább szelektálnak. Ízlésviláguk folyamatos változásával egyre inkább keresik az igényeiket legjobban kielégítő tematikus csatornákat. Ezzel együtt jár az említett tematikus csatornák diverzifikálódása is. Szintén szembetűnő, hogy egyre nagyobb hangsúly kerül a tartalom minőségére és a nézői élményre, a nézők egyre igényesebbé válnak.

Hogy konkrét példát említsek: zászlóshajónk, a Discovery Channel az első számú tényszerű, ismeretterjesztő- és szórakoztató műsorokat sugárzó csatorna a fiatal férfiak körében a legtöbb országban. Ugyanakkor általában véve is növekvő érdeklődést figyelhetünk meg minden csatornánk iránt, mivel ezek az emberi kíváncsiságot mind más-más oldalról elégítik ki, és különböző típusú tartalmakat kínálnak,: tudomány, természet, történelem, életstílus, stb. és képezik az egyes csatornák fő profilját.

TV, vagy internet "uralta" lesz a világ 10 év múlva?

A TV és az internet összehasonlítása elég gyakran felvetődik napjainkban. Például, mennyi időt fordítanak egyikre-másikra a felhasználók és a nézők, de egyéb médiafogyasztási aspektusokból is vizsgálják e médiumokat. A felvetésére reagálva, én nem úgy látom a kérdést, hogy „vagy TV vagy internet”. Éppen ellenkezőleg: hiszem, hogy nagyon jól megférnek egymás mellett. Mindkettőnek megvannak a maga sajátosságai, mindkettő fejlődik (gondoljunk csak a 3D nyújtotta új szórakoztatási lehetőségekre) és egyedi előnyöket kínálnak a nézők/felhasználók számára. Úgyhogy azt gondolom, 10 év múlva, akárcsak most, a TV és az internet jól kiegészítik majd egymást.

Kiket tekintenek a Discovery Channel célcsoportjának? Mit kínál nekik a Discovery?

A Discovery Channel elsődleges célcsoportját azok a fiatal férfiak képezik, aki kíváncsiak az úket körülvevő világra, és nyitottak arra, hogy tágítsák érdeklődésüknek, tudásáuknak horizontját. Hogy többet tudjunk meg róluk, átfogó kutatást folytattunk az (Európát, a Közel-Keletet és Afrikát) magába foglaló EMEA regióban, így Magyarországon is. Ennek segítségével képet kaptunk például a célcsoportunk életstílussal, karrierrel és televíziózással kapcsolatos preferenciáiról. Kiderült, hogy elvárásaik a televízióval szemben megváltoztak – egyszerre vágynak információra és szórakoztatásra, a TV előtt pihenni szeretnének, de úgy, hogy a program ugyanakkor le is kösse őket: hogy úgy érezzék, részesei is annak, amit néznek. A Discovery Channel az igényeiknek megfelelően nem egy tanár szerepét tölti be, hanem egy olyan barát, aki tudását és tapasztalatát szórakoztató és izgalmas módon adja tovább, ezzel is inspirálva nézőit. Ez a fejlődés tehát több izgalmat és szórakozást hozhat a műsorokba, de elsődleges célunk továbbra is az marad, hogy tágítsuk nézőink látókörét. A túlélés törvényei, az Állítólag, a Hogyan készült?, az Édesvízi szörnyetegek és sok más egyéb műsor kitűnően példázzák ezt.

Médiavállalati igazgatóként, az Ön véleménye szerint a mostanihoz hasonló gazdasági válságban miben rejlik a siker kulcsa? (Milyen szerepet játszhat a 3D mint jövőbeni innováció a versenyképességben?)

Dióhéjban: ahhoz, hogy versenyképesek maradhassunk még válság idején is, a következőkre van szükség: erős márkára és piaci pozícióra, valamint csúcsminőségű műsorok széles portfoliójára. A Discoverynek minden adottsága megvan ahhoz, hogy megfeleljen ezeknek a követelményeknek. Ezenkívül természetesen állandó kemény munkát jelent, hogy napi szinten figyelemmel kísérjük a gazdasági környezetet, amikor az üzleti növekedés fenntartásához szükséges forrásokról döntünk. A Discovery körültekintő és fegyelmezett ezen a téren. A 3D-ről szólva, hangsúlyoznom kell, hogy az innováció mindig is alapvető szerepet játszott a Discovery sikerében. A Discovery a HD csatornák egyik vezető szolgáltatója a világon: több mint 50 piacon elérhetőek HD szolgáltatásai világszerte. Ugyanígy, a 3D területén is úttörő szerepet játszunk, és 2011-ben el fogjuk indítani az első 24 órás, kifejezetten 3D műsorok sugárzásának szentelt csatornát az USA-ban, a Sony-val és az IMAX-szel együttműködve.

A fentiek tükrében, hogyan értékeli 2010-et?

Egy olyan kihívásokkal teli esztendő, mint a 2010-es, tovább erősíti a költségtudatosságot, valamint a befektetések megtérülésére fordított figyelmet a legtöbb iparágban. Köszönhetően az előzőekben részletezett erősségeinknek, (márkánk erejének, piaci pozíciónknak, portfoliónknak és műsorstruktúránknak), hatékonyan és dinamikusan folytattuk fejlődésünket. Végül, de nem utolsósorban, kettős bevételi modellünk szintén fontos szerepet játszik abban, hogy működésünk üzletileg stabil maradjon a 2010-es év folyamán. Az év során fenntartottuk kivételes minőségi kínálatunkat és megtartottuk nézőinknek tett ígéretünket, amely az egyik legfontosabb tényező azok közül, amelyekkel megőrizhetjük közönségünk Discovery márkához való hűségét és szenvedélyét. A jövőben tovább dolgozunk kínálatunk bővítésén, szoros kapcsolatban maradunk ügyfeleinkkel, csúcsminőségű tartalomba és márkáink fejlesztésébe fektetünk, hogy nézőink és partnereink elégedettségét megőrizzük.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!