2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az emelkedő utasszám ellenére küszködnek a légitársaságok a magas olajárak miatt. Az áremelkedést az amerikai légitársaságok sínylették meg a legjobban, sorra kértek csődvédelmet, de a jobb helyzetben lévő európai vállalatoknak is további munkahelyeket kell megszüntetniük, ha továbbra is gazdaságosak akarnak maradni.

A nemzetközi repülési szövetség (IATA) az idei évre 7,4 milliárd dolláros veszteséget valószínűsít a világ légitársaságainál, miközben az iparág 8,3 százalékos bővülését várja - jelentette be Giovanni Bisignani főtitkár Johannesburgban a szövetség negyedéves értékelésén - írta korábban az mfor.hu.

A világ menetrendszerű légi forgalmának 94 százalékát bonyolító 265 légitársaságot magába tömörítő nemzetközi repülési szövetség szerint a veszteség 1,4 milliárd dollárral lesz több a vártnál. Ez a rekord magas olajárak világ légi iparára gyakorolt hatásának tudható be. A hatékonyság növelése és a költségcsökkentés ellenére a magas kerozinárak szinte az egész ágazati nyereséget felemésztik. Jelenleg az üzemanyagárak a repülési költségek negyedét teszik ki. Bisignani szerint egy dollárnyi olajár-emelkedés összességében egymilliárd dolláros többletköltséget okoz a világ légitársaságainak.

A legrosszabb helyzetben az amerikai légitársaságok vannak, folyamatos leépítésekre vannak kárhoztatva és többen kértek közülük csődvédelmet. A Delta és a Northwest a harmadik és negyedik legnagyobb légitársaság, amely csődöt jelentett a 2001. szeptember 11-i egyesült államokbeli terrorcselekmények után. A cégek a magas üzemanyagárakra, a felhalmozódott adósságokra és nyugdíjtartozásokra hivatkozva kérték a csődvédelmet. Közölték, hogy az intézkedés az utasforgalmat várhatóan nem érinti a közeljövőben.

A nagy piacok közül Japánban a repülőgép-társaságoknak minimális vesztességgel sikerült zárniuk az utolsó negyedévet, a Japan Airlines mindössze 101 millió dolláros veszteséget jelentett az első félévre, amely elenyésző a Delta napi 5 millió dolláros veszteségéhez képest. Európában több cégnek sikerült pozitívan zárnia a harmadik negyedévet. Az Air France-KLM 8,9 százalékkal több utast szállított októberben, mint egy évvel korábban. A British Airways 6,4 százalékos növekedést jelentett ugyanarra a hónapra, viszont 17,7 százalékos adózás előtti profitvisszaesést jelentett a második negyedévre - írta a Yahoo News.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!