3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Veres János pénzügyminiszter szerdán előzetes hozzájárulását adta a MÁV Általános Biztosító Egyesület (ÁBE) tevékenységi engedélyének visszavonásához - közölte a Pénzügyminisztérium.

A pénzügyminiszter döntését az után hozta meg, hogy a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) kedd este érkezett levelében részletesen megindokolta, miért kéri az előzetes hozzájárulást a biztosító egyesület tevékenységi engedélyének visszavonásához. A közlemény szerint ebben a levélben a tőkepiaci felügyelet bemutatta azokat az intézkedéseket, amelyeket a MÁV ÁBE-vel szemben alkalmazott, s amelyek összességükben nem vezettek eredményre. A PSZÁF megjelölte azt is, hogy a biztosítási törvény mely pontjára hivatkozva kezdeményezi a MÁV ÁBE biztosítási tevékenységi engedélyének visszavonását.

A pénzügyminiszter felhívta fel a figyelmet arra, hogy az engedély visszavonásáról szóló felügyeleti határozat hatályba lépésének napját kellő körültekintéssel kell megválasztani. Fontos, hogy a szerződéskötésre kötelezetteknek megfelelő idő álljon rendelkezésre új biztosítás megkötésére, másrészt, hogy az átmeneti időszak a lehető legrövidebb legyen.

Binder István a PSZÁF szóvivője az MTI-nek nyilatkozva arra hívta fel a MÁV Általános Biztosító Egyesületnél (MÁV ÁBE) kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkezőket, hogy fizessék be az esedékes díjat, mert ellenkező esetben komoly szankciókra számíthatnak. A gépkocsik kötelező felelősségbiztosítását (kgfb) ugyanis jogszabály írja elő. A szerződés azzal nem szűnik meg, ha a díjat nem fizetik be - magyarázta a szóvivő.

Más biztosítótársasághoz átszerződni is csak akkor lehet, ha az előző biztosítónál a díjfizetés rendezett. Akinek nincs kötelező felelősségbiztosítása, vagy a közúti ellenőrzés során nem tudja igazolni a kgfb meglétét, azzal szemben az ellenőrzést végző rendőr eljárhat, rosszabb esetben a jogosítványát is bevonhatja. Baleset okozása esetén pedig - a kgfb hiányában - a kár száz százalékát a kárt okozónak kell megfizetnie. A tőkepiaci felügyelet szóvivője hangsúlyozta, hogy az egyesületnél az eddigi károk mintegy 50 százalékára van fedezet.

A korábbi tájékoztatás szerint mintegy 10 ezer függő kára van a MÁV ÁBE biztosítónak, amelynek értéke mintegy kilenc milliárd forint. A PSZÁF július 25-én kezdeményezte a MÁV ÁBE tevékenységi engedélyének visszavonását, mert a biztosító július 24-i rendkívüli közgyűlésén a tagok többsége szavazással elutasította azt, hogy tagdíj-kiegészítéssel, pótbefizetés teljesítésével rendezzék az egyesület helyzetét, s ezáltal megszüntessék a tartalék- és tőkehiányt.

A PSZÁF belső vizsgálatot is kezdeményezett, hogy milyen hatósági intézkedések történtek a biztosító csődjének elkerülésére. A PSZÁF felett felügyeleti jogot gyakorló miniszter várja a vizsgálat eredményét - válaszolta Pichler Ferenc, a PM szóvivője az MTI kérdésére.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!