A fenti három kérdésre adott legjobb válaszok különböző időkben különbözőek voltak. Mindegyik modell esetében azonban az uralom arra az időszakra esett, amikor a válaszok kölcsönösen kiegészítették egymást, azaz a modell lehetőséget adott az ellenőrzés gyakorlására, a növekedésre és a konkurencia támadásaival szembeni védekezésre. Ha azonban megváltozik az ágazat működésének logikája (konszolidációs folyamatokra kerül sor, új jogi szabályozások lépnek életbe), ha technológiai fordulat következik be, vagy ha a versenytársak túl kíméletlenek, akkor az alkalmazott üzleti modell korlátozásokba ütközik, ill. egyes elemei ellentmondásba kerülnek egymással. Ezért az a modell győz, amely állandóan fejlődve a három bázismodell: az operátor, az integrátor és a dirigens modell valamelyikének innovációs mutációja.
Forrás: OMIKK
Az üzleti modell szerepe a vállalati stratégiában
A manapság divatos kulcsszavak (versenyfölény, innovációs érték, virtuális cég stb.) sorában megtaláljuk napjaink egyik legnépszerűbb fogalmát is, az ún. üzleti modellt. Ezt a modellt számos vállalat a siker kulcsának tartja, ezért gyakran utánozza.