2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nap közben még csak-csak közlekednek majd a járatok, este viszont már semmi.

Kiderült, mi lesz a forgatókönyv a BKV 8 napos sztrájkja idején: úgy tűnik, az, hogy este hattól minden leáll, írja az Index.

A lap információi szerint a dolgozók 80 százalékát tömörítő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) és a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) a következőket tervezi az április 18-án kezdődő, két szakaszos sztrájk idejére:

A két első napon a törvény óránkénti és viszonylatonkénti 66%-os minimális szolgáltatási szintet ír elő, tehát pl. 100 buszból 66-nak közlekedni kell. A fokozatosság elve mentén a szakszervezetek ezeken a napokon nem törekszenek ezt a lehetőséget kihasználni, csak jelképesen fognak vissza egy-két járatot a rendes menetrendhez képest.

A második napoktól viszont viszonylatonként csak napi átlagban kell teljesülnie a 66%-nak a törvény szerint. (Reggel 6-tól 9-ig és délután 15-től 18-ig viszont óránként is teljesülnie kell a 66%.nak.) Erre azt a verziót találták ki a szakszervezetek, hogy csak reggel 6-kor indul be a BKV, de este hatig a rendes menetrend szerint járnak a járatok, este 18-tól viszont teljesen megáll minden, ami BKV.

(MTI)

Így jön majd ki a napi átlag 66% és a reggeli és esti csúcsidőben, illetve a köztük lévő napszakban 100%-os szolgáltatást biztosítanak. A szakszervezetek fontosnak tartjuk az utasok biztonságát, ami ilyen forgatókönyv mellett nem kerül veszélybe.

A BKV április 18-án 0 órától 20-a 24 óráig háromnapos, április 24-én 0 órától 28-a 24 óráig ötnapos munkabeszüntetést tart. A buszvonalak nagy részét nem a BKV üzemelteti, hanem a VT-Arriva vagy a Volánbusz, így őket a sztrájk nem érinti, ahogy a HÉV-et sem, mert az tavaly óta a MÁV-nál van.

A két nagy szakszervezethez kedden csatlakozott az Egységes Közlekedési Szakszervezet, így közel teljes a munkavállalói létszám.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!