3p

Felfüggeszti termelését több európai autógyártó is több-kevesebb időre egyes üzemeiben a pénzügyi válság okozta problémák miatt.

A BMW is leállítja termelését október utolsó hetében, illetve az eladásokat stabilabb piacokra irányítja át, közölte a cég szóvivője kedden. A lipcsei üzemben négy napra áll le a gyártás.

A cég tájékoztatása szerint az intézkedés 40 ezer BMW-t érint, amelyeket az amerikai piacra szántak: 20 ezret egyáltalán nem gyártanak le, 20 ezret pedig átirányítanak egyebek mellett Kínába, illetve Oroszországba.

A BMW szóvivője szerint jelenleg elsősorban az Egyesült Államok, Olaszország és Nagy-Britannia a leggyengébb piacuk, de egyelőre nincs szükség további elbocsátásokra a már bejelentett 8100 fős leépítésen kívül.

Hasonló intézkedésekre készül az Opel, a Daimler és a Ford is németországi gyáraiban. Opelből az év végéig 40 ezerrel kevesebbet fognak előállítani, közölte kedden a vállalat szóvivője az eladási nehézségekre utalva. A bochumi gyárban már a múlt hét óta állnak a gépek, az eisenachi üzemben a jövő héttől három hétre áll le a gyártás, a Kaiserslauternben és Rüsselsheimben lévő üzemek egyelőre még nem érzik a kereslet gyengülését. Szakszervezeti források szerint az Opel összes európai érdekeltségénél tervezik a leállást a rüsselsheimi gyár kivételével.

A Ford németországi cégénél azt közölték, hogy visszafogják az összeszerelést, és 204 részmunkaidős dolgozót bocsátanak el a saarlouisi üzemből. A kölni üzemben egyelőre változatlan marad a gyártás.

A stuttgarti Daimlernél kedden azt mondták, hogy alacsony szinten akarják tartani a gyártást, a kiigazítás németországi gyártó egységeket, illetve az alabamai Tuscaloosa üzemet érinti, konkrét számokat azonban nem közöltek.

A Volkswagenhez tartozó, cseh Skodánál hétfőn jelentették be, hogy október végén egy hétre leállítják a gyártást. Ez mintegy 13 ezerrel kevesebb új autót jelent. Korábban csak kétnapos leállást terveztek, 2500 autó mínusszal. A Skoda ugyanakkor azt tervezi, hogy akárcsak a korábbi években, karácsonykor az idén is leáll két hétre, de ez a szünet ezúttal lehet hosszabb is.

A Volkswagen csoport többi tagjánál eddig még nem került szóba csökkentés. Az Audi igen jól szerepelt szeptemberben: a gyenge évkezdet után a kilencedik hónapban Európában 68 ezer új autót adtak el, 13,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az első kilenc hónapban 540 ezret, 1,1 százalékkal többet.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!