3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Drasztikusan megnőtt az adóelkerülés a magyarországi gépjármű-értékesítési piacon a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) szerint, s ez versenyhátrányba hozza a legális autókereskedőket.

Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke csütörtökön Budaörsön sajtótájékoztatón elmondta, a használt autók importját megkönnyítő regisztrációs adó csökkentése az illegális kereskedelem lehetőségeit bővítette.

Az ágazatban kialakult anomáliák kezelésére a GÉMOSZ javaslatokat fogalmazott meg, amelyeket eljutatott a gazdasági kormányzatnak.

A Carinfo adatai szerint Magyarországon az idén az első öt hónapban 22.829 személygépjárművet helyeztek forgalomba, ami 20,4 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Gablini Gábor szerint azonban ez a statisztika hamis képet ad a magyar piacról, mert a forgalomba helyezés 15-20 százaléka virtuális, vagyis valójában reexport, amelynek során rövid időn belül ki is vonják a forgalomból a járművet és külföldön eladják.

Az elnök jelezte: a manipulált adatok hatására a gyártók megemelhetik a ma még kedvező magyarországi áraikat, ami rontja a vevők pozícióját. A GÉMOSZ ezért azt javasolja, hogy a reális statisztika érdekében a kivonásokkal korrigálják az adatokat.

A szövetség javaslatot tett arra is, hogy csak regisztrált és bankgaranciával rendelkező vállalkozások importálhassanak használt autókat. A magánszemélyként importáló nepperek ugyanis nem fizetnek semmilyen adót a tevékenységük után, holott egy átlagos nepper 80-100 autót is behoz egy év alatt - mondta Gablini Gábor.

A GÉMOSZ szerint a közlekedés biztonságát is veszélyezteti, hogy minősítetlen, gyenge minőségű alkatrészek özönlenek az országba. Ennek megakadályozására a rendszeres hatósági ellenőrzés visszaállítását, az engedély nélkül javítók kiszűrését szorgalmazzák.

Súlyos problémának látja a szervezet a "nagyüzemi" olajhamisítást, ami az olajcégek adatai szerint Magyarországon már a piac 50 százalékát jelenti. A GÉMOSZ javasolja, hogy csak engedéllyel, hatóság által nyilvántartásba vett, fáradtolaj-tárolóval rendelkező szerviz forgalmazhasson kenőanyagot, benzinkúton pedig csak helyszíni utántöltésre lehessen olajat vásárolni.

A szövetség javaslatai között szerepel az is, hogy a közbeszerzéseknél, a hazai kis- és középvállalkozások támogatása érdekében, a gépkocsi beszerzést és szervizt magyar márkakereskedők végezhessék.

A GÉMOSZ javasolja továbbá, hogy csak az a vállalkozás kereskedhessen, szolgáltathasson termékdíjas terméket és kezelhessen veszélyes hulladékot, amelynek telephely engedélye van.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!