4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hosszú évek óta nem volt ilyen szoros az ősz, mint az idei évben, a két nagy csatorna küzdelme a kereskedelmi célcsoportban is egyre kiélezettebb. Az állami milliárdokból felturbózott TV2 nézettsége nagyon megközelítette az RTL Klubét.

Nagyon rálépett az RTL Klub sarkára a TV2, az egy héttel korábbiakhoz képest ugyanis a 38. héten már csak 2,7 százalékpont volt közöttük a különbség. Ráadásul nem egy szakmailag érdektelen idősávban és célcsoportban, hanem az RTL Klub által is kiemelten kezelt 18-49 évesek körében főműsoridőben.


Ezzel egyébként többé-kevésbé bejött, az, amit az őszi műsorrend indulásakor az mfor.hu előrevetített. Hozzá kell tenni, hogy a műsorrend alapján az látszik, hogy a TV2 igyekszik minél több olyan programot előállítani, ami celebekre épül, illetve ügyesen használják azokat a műsortípusokat, amelyek vagy a konkurenciánál vagy náluk már bizonyítottak. Ennek köszönhetően a Tényektől kezdődően erős párharcok alakultak ki az egyes műsorsávokban, amelyben időnként az RTL Klub produkcióit le is tudják nyomni. A Survivor ugyan folyamatosan veri a Séfek séfe című műsort, a különbség azonban nem tragikus. Az Áll az alku esetében már inkább fej-fej melletti küzdelemről lehet beszélni. A Barátok közt ugyan veri a TV2 showműsorát, a Drágám add az életedet, ám utóbbi tovább tart, és a későbbi idősávban vetített sorozatokkal szemben többször is jobb számokat ért el.

Így haldoklanak a plázák 

Ráadásul a késő őszi időszak is komoly pengeváltásokat tartogat. A TV2-n a Séfek séfe után október elején a Vigyázzat gyerekkel vagyok című műsor jön. Így mindenképpen érdekes lesz, hogy a tavasz során a csatorna messze legsikeresebb hétköznapi produkciója a mostani erősebb támogatás mellett képes lesz-e a Survivort megelőzni.

Ráadásul vetélkedő fronton is lesznek érdekességek. Hiszen az ősz során a TV2-re ismét visszatér az 50 milliós játszma, de az RTL Klubon is nézhetnek majd game showt az emberek, mert egy új formátummal rukkol ki a csatorna. Igaz, a premier egyelőre nem ismert. Magyarországon elsőként mutatják be A Fal (The Wall) című vetélkedőt, amely eddig az Egyesült Államokban, Franciaországban, Spanyolországban és Németországban aratott hatalmas sikert. A vetélkedő műsorvezetője Sebestyén Balázs lesz. "A Fal az utóbbi évek egyik legérdekesebb vadonatúj game-show formátuma. Izgalmas, tele van feszültséggel és érzelmekkel. Nagyon örülök, hogy az RTL Klub mutathatja be ezt a műsort a magyar piacon, és biztos vagyok benne, hogy az elkövetkező években fontos szerepet fog játszani a csatorna műsorrendjében" – hangsúlyozta a formátum megvásárlását követően Kolosi Péter programigazgató, vezérigazgató-helyettes. Nemcsak a helyes választ kell tudni: nem kevés szerencse és jól működő stratégia is kell ahhoz, hogy a két főből álló csapat megküzdjön a hatalmas fallal. Ráadásul a lehetséges nyereményben is felüllicitálják a TV2 vetélkedőjét, hiszen itt a győztesek akár 100 millió forinttal is gazdagabbak lehetnek.

Most vasárnap véget ért az X-Faktor selejtezője, amely eddig az ősz legnézettebb műsora lett. A tehetségkutató mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében a legnézettebb műsor lett, pedig a Sztárban sztár is remekül teljesített. Az is izgalmas lesz, hogy a most kiválasztottak képesek lesznek-e a képernyők elé szögezni a nézőket, és meg tudja-e tartani az X-Faktor ezt a magas nézőszámot, vagy elkezd olvadni a közönség. Az RTL mindenesetre addig próbálja majd ütni a vasat, amíg meleg, az előttünk álló hétvégén nem csak a megszokott szombati időpontban, de vasárnap is lesz X-Faktor.

A 38. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub hat estét nyert meg, a képernyők előtt ülők 17,7 százaléka követte a csatorna műsorait. Az egyre népszerűbb hétköznapi kínálatnak, na meg a Sztárban sztárnak köszönhetően újabb lépést tett felfelé a TV2 (15% SHR). Az RTL erősebb kábelcsatornája is el felfele tudott lépni, a F+ így 5,1 százalékos közönségarányt ért el, míg a Cool (3,4% SHR) továbbra sem tud előre mozdulni. A középmezőnyben a Viasat3 (2,3% SHR) javított, míg a Duna TV (1,8% SHR) közönségaránya stagnált.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!