1p

A vártnál kevésbé nőtt a német Metro AG forgalma tavaly a negyedik negyedévben, mert a decemberi rendkívüli időjárás visszatartotta az embereket a vásárlástól. Ez azonban nem befolyásolja a csoport 2010. évi üzemi eredményét.

A csoport keddi közlése szerint a bevétel mindössze 1,6 százalékkal nőtt 19,7 milliárd euróra az október-december közötti időszakban, amikor a kereskedelmi láncok hagyományosan éves bevételük és profitjuk oroszlánrészét könyvelhetik el. Elemzők 4,2 százalékos növekedésre számítottak a negyedik negyedévben, 20,24 milliárd euróra.

Az év egészében a bevétel 2,6 százalékkal nőtt, 67,3 milliárd euróra, miközben a várakozások 3,4 százalékos növekedésről és 67,76 milliárd euróról szóltak.

Mindez azonban nem érinti a társaság profitját, Eckhard Cordes vezérigazgató változatlanul arra számít, hogy az üzemi eredmény 2,3 milliárd eurót tett ki 2010-ben.

A Metro legfőbb versenytársai - például a Tesco, vagy a Carrefour - csütörtökön számolnak tavalyi eredményeikről.

Mindamellett eddig már sok neves európai üzletlánc panaszkodott arról, hogy a karácsonyi szezon nem úgy sikerült, mint ahogy szerették volna.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!