3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Intézményi befektetők kollektív kártérítési pert indítottak a Volkswagen német autógyártó konszern ellen az alsó-szászországi Braunschweig törvényszékén.

A 278 intézményi befektetőt tömörítő csoport ügyvédjei kedden közölték, hogy 3 milliárd 255 millió eurós kártérítést követelnek a wolfsburgi székhelyű autógyártó vállalattól a dízelbotrány kapcsán, mert megítélésük szerint a Volkswagen fontos információkat titkolt el a részvénytulajdonosok elől.

Tizenhét német befektetési cég mellett a panaszosok között van egyebek között ausztrál, osztrák, kanadai, francia, dán, japán, luxemburgi, holland, norvég, svéd, svájci, brit, amerikai és tajvani cég is, csakúgy mint az Egyesült Államok egyik legnagyobb nyugdíjalapja, a California Public Employees' Retirement System (Calpers). Az ügyvédek azt remélik, hogy más károsultak is csatlakoznak a gyűjtőkeresethez.

Ezek voltak az elmúlt évek legdurvább botrányai

A braunschweigi törvényszékre már 65 beadvány érkezett a Volkswagen ellen, miközben az Egyesült Államokban és a világ más országaiban is számos eljárást és pert indítottak a német autógyártó ellen.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) tavaly szeptember 18-án azzal vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A Volkswagen ennek nyomán elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.

Ez most a Volkswagen kínálata

Az emiatt kirobbant világméretű botrány erősen megtépázta a Volkswagen-részvények árfolyamát, így a korábban mit sem sejtő tulajdonosok most sorra jelentik be kártérítési igényeiket.

Az ügy kipattanása előtti utolsó kereskedési napon, tavaly szeptember 18-án még 162,40 eurón zártak a VW törzsrészvényei a frankfurti tőzsdén. Az utóbbi 52 hetet tekintve 262,45 eurón tavaly március közepén volt a legdrágább a részvény, október elején pedig a legolcsóbb, 86,36 eurós áron. Kedden délben 2,25 százalékos mínuszban, 113,00 eurón forogtak be a VW-törzsrészvények.

A Volkswagen elsőbbségi részvényeit 1,96 százalékos mínuszban, 129,80 eurón jegyezték délben, ami nagyjából 40 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi árfolyamhoz képest. Az utóbbi 52 hét alatt a 95 euró és a 245,50 euró közötti sávban mozgott az elsőbbségi részvények jegyzése.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!