2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az eredetileg tervezett 28 helyett csupán 14 mellékvonalon szűnik meg a vasúti személyszállítás jövőre. Jelentősen drágul majd a vasút, a kedvezményrendszer átszervezésének pedig a diákok lesznek a legnagyobb vesztesei. Mfor.hu tudósítás.

Mit nyerhetünk az átalakítással?

A közösségi közlekedés 2010-ig tartó átalakításától mintegy 40 milliárd forintnyi megtakarítást remél a kormány. Ezen belül 20 milliárdot a MÁV működési költségeiből faragnak le, az új tarifa- és díjkedvezményrendszer pedig 10 milliárdos megtakarítást jelent csakúgy, mint a vasúti és a Volán-járatok összehangolása.

Két lépcsőben emelik a MÁV tőkéjét

Kóka János szerint a reform nyomán az adófizetőket az eddigieknél kisebb mértékben terheli majd a vasút veszteségeinek finanszírozása, növekszik a szolgáltatás színvonala, és hatékonyabbá válik a MÁV működése. A cégnél 2007-ben 111,6, 2008-ban pedig 24,4 milliárd forintos tőkeemelés fog megvalósulni, s ez a reformokkal együtt azt eredményezheti, hogy a cég versenyképesen várhatja a személyszállítási piac 2012-ig végbemenő liberalizációját.

"Ma minden egyes magyar állampolgár több ezer forintot fizet évente nem használt vasúti megállókért, szokásjogon működő igazságtalan kedvezményekért. Eközben nem jut pénz egy XXI. századi szolgáltatásokat nyújtó gyors, kényelmes európai vasút kiépítésére" - összegezte a változtatás szükségességének indokait a miniszter. Szerinte a reformok eddig azért maradtak el, mert a korábbi kormányokat a döntések meghozatalakor erősen befolyásolta az érdekelt közlekedési cégek vezetőinek lobbija.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!