Beindult a Lada, de a Dacia babérjai még nincsenek veszélyben


Ahogy várható volt, a nagyon kedvező árazás megtette a hatását, egy hónap alatt 100 vásárlóval büszkélkedhet a magyar piacra decemberben visszatért Lada.

A Lada 2015 decemberében tért vissza a magyar piacra, és erősnek mondható kezdést produkált. Alig egy hónappal a nyitás után 2015.01.21-én megvan a 100. hazai Lada tulajdonos. A vállalat szerint egy hónappal a nyitás után, karácsonnyal és újévvel fűszerezve, a piac méretét tekintve ez az eredmény kimagasló.

Érdemes ugyanakkor megnézni, hogy a piac egészét tekintve mit jelent mindez. Az új autó eladásokat monitorozó egyik szervezet, a JATO Dynamics adatai szerint 2015 decemberében összesen 7107 darab új személygépkocsi talált gazdára. Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év utolsó hónapjának győztese az Opel 808 darabbal és 11,4 százalékos piaci részesedéssel. A második a Suzuki (742db), a harmadik a Ford (716db), akit a Skoda (599db) és a Volkswagen (520db) követ a toplistán. A Lada piaci szempontból legnagyobb konkurense a Dacia 426 járművel szerepelt a rangsorban, míg a TOP 10 gyártó sorát ekkor a Fiat zárta, amely 264 kocsit adott el. Ilyen szempontból tehát a Lada, a januári listán várhatóan nem fog a tíz legkelendőbb márka rangsorába felkerülni.

Ezekkel az autókkal tért vissza a Lada

Árnyalja ugyanakkor a képet, ha a magánvásárlókra koncentrálunk. A Lada Hungary Kft. az mfor.hu-t úgy tájékoztatta, hogy az értékesített járművek 100 százalékban magánvásárlókhoz kerültek. Bár márkánként eltérő a flottás értékesítés aránya, a piac átlagát tekintve nagyjából 70 százalék körüli a közületi vásárlókra jutó új autó értékesítés. (Ennél alacsonyabb például a Suzukinál vagy a Daciánál, utóbbi esetében a márka rendre legalább 40 százalékos magánvásárlói arányt ért el az elmúlt évek egyes hónapjaiban.)

Ha tehát a magánvásárlók szemszögéből vizsgáljuk az értékesítést, akkor várhatóan bőven TOP 10-es lenne a Lada az eddig eladott 100 darab járművel. Nem elhanyagolható az sem, hogy a decemberi bemutatkozás során a vállalat vezetői azzal kalkuláltak, hogy idén 1000 darab kocsit adnak el, időarányosan tehát meglehetősen jól áll az orosz márka hazai bemutatkozása.

A magánvásárlók élénk érdeklődése mellett mindazonáltal a Lada hazai forgalmazójánál bíznak a flottás vásárlások megindulásában is. Úgy fogalmaztak, hogy „jelenlegi palettánk tagjai tökéletesen megfelelnek a mai céges műszaki elvárásoknak, ráadásul nagyon jó az ár-értékaránya a járműveknek.” Szerintük a LADA 4x4 Classic kiváló megoldás mezőgazdasági, erdészeti, vadgazdálkodással, állattenyésztéssel foglalkozó cégeknek, ahogy jól használható a nehezen megközelíthető építkezéseken, útépítéseken, vagy akár a határőrségnél is. Mint a vállalat marketing és PR vezetője Molnár Panna közölte, a még idén bevezetésre kerülő Lada Vesta és X-Ray pedig bizonyosan még a legmagasabb elvárásoknak is meg fog felelni.

mfor.hu




hirdetés
hirdetés
elrejt
 
.