Beindult a TV2 csodafegyvere, de még mindig az X-Faktor a király


Immár közel a teljes harci arzenált bevetve csapott össze a két nagy kereskedelmi csatorna. A közöttük lévő különbség erősen közelített egymáshoz.

Megmosolyogtató elemzésben ünnepelte minap a szebb napokat látott origo.hu a TV2-t, amely szerintük elsöpörte a konkurenciát. Ha ez a csatornák számára releváns időszakokban és célcsoportokban nem is történt meg, az egyértelműen látszik, hogy a TV2 ellentétben a tavaly őszi totális baklövéssel, ezúttal ütőképes műsorrendet állított fel.

A kora esti időszakban minimális különbség van az RTL Híradója javára, miközben úgy tűnik egyelőre a Tények nézővesztése megállt. A verseny tehát az induláskor szorosnak mondható. A Survivor a nyitáshoz képest hullámzóbban teljesít, ugyanakkor az embert próbáló vetélkedés a csatorna átlagos közönségarányát stabilan hozza. A vele szemben futó Séfek séfe ugyan elmarad az RTL realityjétől azonban eddig elég stabilan teljesített. A gasztroműsor a múlt héten nagyjából a TV2 átlagos közönségarányát hozta.


Korábban - például a Jóban rosszban csúcsidőszakában – ha eddig nem is szakadt el egymástól a két nagy kereskedelmi csatorna, akkor itt megtörtént. Éppen ezért különleges az ami most történik, a TV2 ugyanis egy bő évtized után tudott úgy felépíteni műsorfolyamot, hogy este 8 óra után is még tartja magát hétköznap esténként. Az Áll az alku ugyanis az idézett trendekkel ellentétben nem lefele, hanem éppen ellenkezőleg felhúzza a csatorna közönségarányát. A táskás vetélkedő teljesítménye ugyan hullámzik, a hét második felében kifejezetten jól teljesített, csütörtökön és pénteken is felülmúlta az Éjjel-nappal Budapest közönségarányát.

Az RTL Klub számára az jelenthet megnyugvást, hogy hiába szoros a 18-21.30 közötti időszak, utána – legalábbis a kereskedelmi célcsoportban - továbbra is viszonylag nagy a különbség az ő javukra. A Barátok közt ugyanis simán verte a Drágám add az életed című celebes vetélkedőt, de még a szappanopera utáni sorozatok is nézettebbek voltak.

Nyugdíj megtakarítási kalkulátor

Nyugdíj megtakarítási kalkulátor!
Számolja ki mennyit kell havonta félreraknia, hogy nyugodt időskora legyen!

Azáltal, hogy a hétköznapok szorosabbak lettek, még inkább felértékelődik a hétvége, hiszen ez elbillentheti egyik, vagy másik csatorna irányába a heti átlagot. Ez azonban a 36. héten is az RTL Klub számára sikerült jobban, hiszen a szombaton futott X-Faktor nézettsége meghaladta a vasárnap kezdődött Sztárban sztár számait. A heti ranglistát mind a 18-49-es korcsoportban, mind pedig a teljes lakosságban az X-Faktor vezette. Míg a hétvége első napján a TV2 filmjei csekély érdeklődés mellett kerültek adásba, addig vasárnap a Karib tenger kalózai (RTL Klub) a csatorna átlagától csak kis mértékben maradt el.

Ami a kisebb csatornákat illeti, a fiatalabbak körében a F+ és a Mozi+ tudott több ütőképes műsorral előállni. Az RTL csoporthoz tartozó adó 9 műsorral szerepelt a top 50-ben, míg a Mozi+ öt ilyen programmal büszkélkedhetett.

Feltűnő, hogy az idősebb esetében mennyire mások a preferenciák, hiszen nekik köszönhetően a teljes lakosságot vizsgálva a Duna Tv és az ATV is több műsorral szerepel a rangsorban.

A 36. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub hat estét nyert meg, a képernyők előtt ülők 16,6 százaléka követte a csatorna műsorait. A Sztárban sztárnak köszönhetően újabb lépést tett felfelé a TV2-nél (13,2% SHR). Az RTL erősebb kábelcsatornája a F+ lett (5,1% SHR) volt, míg a Cool (3,5% SHR) továbbra sem tud visszatalálni a korábban elért szintre. A középmezőnyben a Viasat3 (2,6% SHR) minimálisan javított, míg a Duna TV (1,7% SHR) kissé visszacsúszott.

KB

mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
Jövő márciusra eladhatják a Bálnát TarlósékJövő márciusra eladhatják a Bálnát Tarlósék

Jövő hét szerdán tárgyalja a javaslatot a fővárosi közgyűlés.

.
hirdetés
elrejt
 
.