2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az erős svájci frank hatására érezhetően visszaesett a beutazó turizmus Svájcban, és a vendégösszetétel is jelentősen megváltozott - mondta a Schweiz Tourismus Ausztriáért és Magyarországért felelős vezetője pénteken Budapesten, az új téli katalógust bemutató sajtótájékoztatón. A magyarországi relációból Urs Weber az eddiginél kisebb növekedésre számít.

Urs Weber elmondta: a vendégek 50 százalékát jelenleg a belső forgalom adja, az eurózónát, a font- és dollárelszámolású területeket illetően is érezhető a visszaesés. Bár a magyar relációból augusztusban visszaesés volt tapasztalható, az év eddig eltelt részében nőtt a forgalom, s a tavalyi 89 ezer vendégéjszakával szemben az idei évre 90 ezret várnak. "Küzdünk a kedvezőtlen forint/svájci frank árfolyammal" - mondta Urs Weber. Hozzátette: a magyar piac kicsi, de eddig szépen bővült, 2003 óta 60 százalékkal növekedett, ám a következő években gyengébb növekedésre számítanak.

A régiós vezető az MTI kérdésére elmondta: nem számítanak a turisztikai eredmények javulására az év hátralévő részében sem, sőt ellenkező tendenciából indulnak ki. Most kétszeresen is negatív hatásokkal kell számolni, nemcsak a beutazók számára nagyon drága Svájc, hanem, mivel a svájciak számára a külföldi utazás olcsóbb, várhatóan a belföldi vendégéjszakák száma is csökkenni fog.

"Miután az államháztartási számok elég stabilak, abból indulunk ki, hogy az elkövetkezendő két-három évben még ilyen erős marad a frank" - mondta Urs Weber az MTI-nek. "Azzal kell kiegyeznünk, hogy drága termék vagyunk, sőt nagyon drága" - jegyezte meg. Hozzátette: soha nem is lesznek olcsók, inkább tartják az árat, viszont sokkal bővebb és ötletesebb ajánlatokkal állnak elő, és akkor a hosszabb távú siker is biztosított. A minőségre törekvés, a kreativitás és a vendégszeretet hosszú távon kifizetődő lesz - mondta. Kiemelte ugyanakkor, hogy nemcsak a legfelső szegmensben, hanem az ifjúsági, a családos és olcsó kategóriában is vannak ajánlataik, s ezeket a vendégeket ugyanolyan szívesen látják. Nem szabad elfelejteni, hogy a hátizsákos fiatalok később jól kereső felnőttekké válnak - mutatott rá.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!