2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kevés olyan foglalkozás van, amely esetén az előrejelzések hasonló mértékű munkaerőhiánnyal számolnak a következő évtizedekben. Más kérdés, hogy a munka nem feltétlen Európában lesz.

A világ egyik legnagyobb repülőgépgyártója, a Boeing meglehetősen érdekes képet festett a polgári repülésről, szerintük ugyanis jelentős mértékű munkaerőhiánnyal kell majd számolni. A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben 558 ezer új pilótára lesz szükség, vagyis éves szinten 28 ezer főre.

Még nagyobb gond lesz a repülőgépeket felkészítő technikai személyzettel, ott ugyanis még a pilótáknál is nagyobb létszámban keresnek majd embereket. A Boeing azzal számol, hogy az előttünk álló két évtizedben 609 ezer emberre lesz majd szükség. A repülőgépgyártó a dinamikus növekedést azzal magyarázza, hogy a világgazdaság további bővülése és a légitársaságok alacsonyabb árai egyre több ember számára teszi elérhetővé a repülést. A növekvő kereslet pedig a járatok bővülésével és nagyobb munkaerőigénnyel jár a jövőben.

Természetesen mindez a gyártók számára is óriási üzlettel jár, mind az amerikai óriás, mind európai vetélytársa, az Airbus óriási megrendelésekre számíthat. A Boeing szerint a következő 20 évben 38 ezer új géppel számolnak, míg az Airbus 32600 repülővel számol.

Hozzá kell persze tenni, hogy a növekedésben a domináns egyértelműen Ázsia lesz. A Boeing szerint az új repülőgépek 40 százaléka ezen a piacon talál majd gazdára. Ráadásul az új utasok jelentős részét is itt realizálhatják majd a légitársaságok, évente 100 millió új utassal számolhatnak az itt közlekedő járatokon. Az előrejelzés szerint az óriási ugrás mögött részben az áll, hogy a más kontinenseken immár egy évtizede rendkívül erős fapados modell Ázsiában is jelentős növekedés elé néz.

A fent emlegetett munkaerőigény ennek megfelelően jórészt a Távol-Keleten kell, a jelzett 558 ezer pilótából 226 ezer emberre ebben a régióban lesz szükség. Ugyanakkor közel százezer új pilótát fognak alkalmazni majd Európában és Észak-Amerikában is, míg a Közel-Keleten 60 ezer repülőt vezetni tudót kereshetnek majd a következő két évtizedben. A növekvő munkaerőigény persze komoly költségekkel is jár majd, az Egyesült Királyságban például 80 ezer font (35,2 millió forint) költséggel jár egy pilóta kiképzése.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!