Blog a belső pr-ben
Több külföldi közép- és nagyvállalat a blog-ot belső hírlevélként használja. Ezek a cégek még nem rendelkeznek intranettel és a költségek megtakarítása érdekében ezt az eszközt választottak a céges hírek közvetítésére. Leginkább a HR osztály együttműködésével ilyen blog-ok a cég üdülési lehetőségeit ajánlják alkalmazottaiknak, de nem ritka a példa arra, hogy a blog oldalain publikálnak részleteket a megszerzett új ügyfelekről vagy értesítéseket az úgynevezett "sétáló menedzsment" programokról, amikor a gyártulajdonos úgy dönt (vagy inkább a pr-ese), hogy megszeretné nézni, mit is csinál az a sok ember, akit havonta fizetni kell.
Blog a külső pr-ben
Az első példában (belső pr) egy jelszóval védett, zártkörű blog-ot képzeljenek el, mely természetesen csak a vállalat alkalmazottainak szól. A külső pr esetében középméretű cégek sajtószobát, nagycégek pedig a vállalati website-on már létező sajtószoba mellett, rögtönzött "kis-sajtószobát" készítenek egy-egy céges esemény, promóció (roadshow), szponzoráció vagy mecenatúra alkalmából. Ilyen módon nagyobb médiatámogatást biztosítanak a már hagyományos eszközök használata mellett.
A NOKIA az egyik új mobiltelefon bevezetőkampányában több európai országban a szponzoráció mellett, pr cikkeket is elhelyezett olyan blog-okon, amelyeken a "véleményvezérű" célcsoportok találhatóak. A nemrég lezajlott kampányról a jövőben még írni fogok.
Rögtönzött válságkommunikációs hírcsatornát és online központot hoznak létre blog segítségével az előrelátó cégek, arra hivatkozva, hogy a leginkább szöveg alapú blog kitűnő eszköz olyan esetekben, amikor valamilyen válság miatt sok látogató egyszerre szeretné elérni a vállalati website-ot. Ilyenkor ugyanis, a sok látogató leterhelné a sávszélességet és a website nem/vagy nagyon nehezen jelenne meg, sok bosszúságot (és némely esetben pánikot) okozva az érdeklődőknek. Az előre előkészített blog, amely erre a célra telepített szerveren "bevetésre vár", a legtökéletesebb megoldás a média és más vállalati célcsoportok részére. Ilyen blog tervezése és karbantartása a válságkezelési kézikönyv kiegészítő része lehet.
Damjanovich Nebojsa
www.damjanovich.hu
Blog használata az online pr-ben
Az online naplónak is nevezett blog használata egyes országokban már több nagyvállalat figyelmét felkeltette, és CRM, online pr vagy marketing és értékesítés segédeszközként kezdték használni.