2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az online naplónak is nevezett blog használata egyes országokban már több nagyvállalat figyelmét felkeltette, és CRM, online pr vagy marketing és értékesítés segédeszközként kezdték használni.

Blog a belső pr-ben

Több külföldi közép- és nagyvállalat a blog-ot belső hírlevélként használja. Ezek a cégek még nem rendelkeznek intranettel és a költségek megtakarítása érdekében ezt az eszközt választottak a céges hírek közvetítésére. Leginkább a HR osztály együttműködésével ilyen blog-ok a cég üdülési lehetőségeit ajánlják alkalmazottaiknak, de nem ritka a példa arra, hogy a blog oldalain publikálnak részleteket a megszerzett új ügyfelekről vagy értesítéseket az úgynevezett "sétáló menedzsment" programokról, amikor a gyártulajdonos úgy dönt (vagy inkább a pr-ese), hogy megszeretné nézni, mit is csinál az a sok ember, akit havonta fizetni kell.

Blog a külső pr-ben

Az első példában (belső pr) egy jelszóval védett, zártkörű blog-ot képzeljenek el, mely természetesen csak a vállalat alkalmazottainak szól. A külső pr esetében középméretű cégek sajtószobát, nagycégek pedig a vállalati website-on már létező sajtószoba mellett, rögtönzött "kis-sajtószobát" készítenek egy-egy céges esemény, promóció (roadshow), szponzoráció vagy mecenatúra alkalmából. Ilyen módon nagyobb médiatámogatást biztosítanak a már hagyományos eszközök használata mellett.

A NOKIA az egyik új mobiltelefon bevezetőkampányában több európai országban a szponzoráció mellett, pr cikkeket is elhelyezett olyan blog-okon, amelyeken a "véleményvezérű" célcsoportok találhatóak. A nemrég lezajlott kampányról a jövőben még írni fogok.

Rögtönzött válságkommunikációs hírcsatornát és online központot hoznak létre blog segítségével az előrelátó cégek, arra hivatkozva, hogy a leginkább szöveg alapú blog kitűnő eszköz olyan esetekben, amikor valamilyen válság miatt sok látogató egyszerre szeretné elérni a vállalati website-ot. Ilyenkor ugyanis, a sok látogató leterhelné a sávszélességet és a website nem/vagy nagyon nehezen jelenne meg, sok bosszúságot (és némely esetben pánikot) okozva az érdeklődőknek. Az előre előkészített blog, amely erre a célra telepített szerveren "bevetésre vár", a legtökéletesebb megoldás a média és más vállalati célcsoportok részére. Ilyen blog tervezése és karbantartása a válságkezelési kézikönyv kiegészítő része lehet.

Damjanovich Nebojsa
www.damjanovich.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!