A Hewlett-Packard nyereségének 70 százalékát a nyomtatóüzletág hozza, s a profit 50-80 százalékát a patronok értékesítése termeli. A HP-tinta literje többe kerül, mint a legdrágább parfümből ugyanennyi. A jókora profittartalom miatt mindenki védjegyekkel, oltalmi jogokkal tartja távol a konkurenciát. A HP 4000 nyomtatótartozékhoz kapcsolódó jogot jegyeztetett be magának. Ennek ellenére az utántöltött patronok aránya folyamatosan nő.
Magyarországon az ilyen jellegű vállalkozások árbevétele a 2004-es 334 millióról tavaly 450 millió forintra emelkedett, az idén pedig 520 millió forintos forgalmat várnak. Az értékesített mennyiség tavaly 30 százalékkal nőtt, ezen belül az export részaránya 15-18 százalékra emelkedett. Ágazati szereplők szerint az újratöltött patronok piaci részesedése mára elérte a 25-30 százalékot, s jelenleg nyolc-tíz nagyobb vállalat, valamint számtalan mikrovállalkozás foglalkozik az üres patronok újratöltésével és jobb esetben a sérült alkatrészek kicserélésével.
Nagyobb piaci lehetőség rejlik az üres festékkazetták újragyártásában a lézernyomtatóknál. Egyre több a kifejezetten újragyártott tonerek vásárlására kiírt közbeszerzési pályázat is. A Farbax Kft. a 2004-es 600 ezret követően tavaly már 900 ezer festékkazettát gyártottak újra, s azok 90 százalékát exportálták. Ezzel párhuzamosan az árbevétel 3,2 milliárd forintról négymilliárdra emelkedett, az idén pedig közel ötmilliárd forintos forgalom szerepel a tervekben, olvasható a Világgazdaságban.