A Ford határozottan cáfolta, hogy bármilyen megkülönböztetésről lenne szó, vagy érdekcsoportok hatására hozta volna meg a döntést, és az üzleti szempontokat hangsúlyozta a cég szóvivője. A Ford a veszteséges Premier Automotive Group részlegénél végrehajtandó költségcsökkentéssel magyarázta a lépést, az említett két márkát gyártó divízió ugyanis a harmadik negyedévben 108 millió dollár mínuszról adott számot. Mint mondta, ha valós diszkriminációról lenne szó, akkor a - szintén hozzájuk tartozó - Volvo reklámjai sem jelenének meg a jövőben a melegeknek szóló orgánumokban.
A vállalat illetékese ugyan nem hozta nyilvánosságra az ilyen típusú költéseket, de az elemzők szerint a vállalat marketing büdzséjéhez képest elenyésző összegről van szó, így inkább jelzésértékű lehet a lépés. Figyelemre méltó vonala az eseményeknek, hogy az egyik legbefolyásosabb tengerentúli konzervatív-keresztény szervezet a közelmúltban hirdetett bojkottot a Ford termékeire, mivel szerintük a társaság túlságosan támogató viselkedést mutat a nemi másság iránt. A reklámok felfüggesztésének hírére az American Family Association (AFA) is megenyhült, és weboldalukról eltűnt az autógyár termékeinek elutasítására szóló felhívás. Nem véletlen, hogy a Human Rights Campaign, the Gay & Lesbian Alliance Against Defamation és 17 másik jogvédő szervezet is annak a véleményének adott hangot, hogy a Ford és az AFA megegyezett egymással a melegeknek szóló médiumok diszkriminálásáról.