3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

New York maradt a világ legdrágább kiskereskedelmi célpontja, mert a kereskedők elsősorban a divat fővárosaira fókuszálnak. Noha az eurozóna válsága továbbra is jelentős hatással van a fogyasztói bizalomra, 2011 harmadik negyedévében a bérleti díjak lényegében nem változtak. Euróban változatlan, forintban emelkedő bérleti költségek itthon az a CBRE legfrissebb jelentése szerint.

Összességében 2011 harmadik negyedévében a bérleti díjak kissé csökkentek negyedéves viszonylatban (-0,6 százalék): az amerikai kontinensen két százalékos esést jegyeztek fel, míg az ázsiai-csendes-óceáni térségben, illetve az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) a díjak változatlanok maradtak. A változás jelentős lassulást mutat az év korábbi időszakaihoz képest, hiszen a kereskedők jóval nagyobb aggodalommal viszonyulnak bolthálózatuk bővítéshez.

A New York-i Ötödik sugárút maradt a világ legdrágább bevásárló utcája, ahol a bérleti díj változatlanul 15,244 euró/négyzetméter/év szinten áll. A kutatás szerint a legdrágább városok listáján kevés változás történt 2011 harmadik negyedében az előzőhöz képest: Hong Kong (13,601 euró/négyzetméter/év) megőrizte második helyét, a bérleti díjak 2011-ben 52,8 százalékkal emelkedtek, mivel a kulcspiacnak számító Pedder Streeten további felső-kategóriás bérleti ügyleteket kötöttek.

Sydney (9,823 euró/négyzetméter/év) ismét a harmadik helyezett, míg London (7,134 euró/négyzetméter/év) egy helyezést javítva a negyedik – miután a legjobb lokációnak számító West End üzlethelyiségei utáni verseny következtében a bérleti díjak ebben a negyedévben 5,6 százalékot nőttek.

A gyengülő fogyasztói bizalom ellenére 2011 harmadik negyedében számos városban a kereskedők bővítették hálózatukat, hogy növeljék piaci részesedésüket. Ázsiában különösen szembetűnő az erős bérlői kereslet: főleg Szingapúrban, Kínában és Indiában, míg a kereskedők az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában általánosságban továbbra is óvatosak. Az amerikai gazdaság elakadt 2011 első felében, a növekedés nehezen került egy százalék fölé, míg az európai államadósság gondjai továbbra is lefelé mutató kockázatot jelentenek.

Ray Torto, a CBRE vezető közgazdásza a jelentést kommentálva azt nyilatkozta, hogy „a bizonytalan gazdasági kilátások ellenére a kiskereskedők továbbra is bővítik bolthálózatukat. A feltörekvő piacok, főleg Ázsiában, vonzó növekedési lehetőségeket tartogatnak, mindazonáltal az első osztályú lokációk Európa legnagyobb városaiban továbbra is a bérlői kereslet középpontjában állnak, mert a vásárlók egyre növekvő aránya igényel nagyobb üzlet-választékot. Összességében a kereskedők azonban nagyobb óvatossággal közelítenek a bővítés kérdéséhez, ami nullához közeli bérleti díj-emelkedést eredményezett globálisan 2011 harmadik negyedévében, komoly lassulást mutatva az előző negyedévhez képest.

Budapest olcsó

Borbély Gábor, a CBRE budapesti kutatási és tanácsadási vezetője hozzátette: „Budapest továbbra is olcsónak számít Nyugat-Európa városaihoz képest a kiskereskedelmi bérleti díjakat illetően. A legfrekventáltabbnak számító Váci utcában 80-100 euró körül alakul egy m2 bérlemény az átlagos alapterületű üzletekben. A forint gyengülése miatt azonban még ez a tavalyhoz képest változatlan bérleti díj is automatikusan 10-15 százalékos emelkedést jelent a bérlőknek költségoldalon, hiszen a bevétel forintban, míg a bérleti díj euróban jelentkezik.”

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!