3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bulvárosodik a politikai kommunikáció Magyarországon, zenés-táncos kampányokra számíthatnak a választók a következő években - mondták az MTI-nek nyilatkozó szakértők kedden.

Németh Erzsébet, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) tanára szerint a fogyasztók fokozódó bulváréhségéhez alkalmazkodik a politika: olyan elemeket vetnek be a pártok, amelyek az érzelmekre hatnak, és a gyors információ-feldolgozást segítik. A politikusok populista ígéreteket tesznek, és egyre rövidebb, reklámszerű megszólalásokra hagyatkoznak - tette hozzá.

Jankó Bálint, a Weber Shandwick ügyfélkapcsolati igazgatója szerint az extrémitások, a botrányos történetek a hírekben a politikához kapcsolódóan is megjelennek. A bulvárosodást mutatja a politikához köthető, de az emberek mindennapjait érintő témák elterjedése is. Az is megfigyelhető, hogy egyre többször építenek fel a pártok jól eladható sztorikat, illetve azonosíttatják pártjukat egy-egy politikussal - fűzte hozzá.

A két szakértő szerint Kóka János hétfőn megjelent, Kék a szíve című kampánydala is beleillik a politika bulvárosodásának folyamatába. Az elemzők azonban rámutattak arra, hogy önmagában a bulváros megnyilvánulás nem garantálja a sikert, releváns tartalom is kell.

Érdemes figyelni az amerikai elnökválasztásra 

A szakértők úgy látják, hogy egyre gyorsabban jelennek meg az amerikai és nyugat-európai trendek a magyar politikai kommunikációban. Ha a jövő magyar kampányait szeretnénk látni, akkor érdemes figyelni a jelenlegi amerikai elnökválasztási küzdelemre - fűzték hozzá.

Németh Erzsébet szerint az azonban még mindig esetleges, hogy az aktuális irányvonalak csak lassan szivárognak be Magyarországra, vagy a kifejlesztéssel egy időben jelennek meg. Nem minden módszer működik azonban Magyarországon - tette hozzá.

Jankó Bálint kiemelte: ma már nem kell hosszú éveket várni egy-egy trend magyarországi megjelenésére. Bár kevésbé tudatosan, és nem mindig professzionálisan, de a magyar politika is használja már azokat az innovatív internetes eszközöket, amelyek az amerikai elnökválasztási küzdelemben - és leginkább Barack Obama kampányában - megjelennek. A jövőben Magyarországon is egyre nagyobb szerep juthat a személyre szabott üzeneteknek a politikai kommunikációban, a bulvárosodás mellett - tette hozzá.

Németh Erzsébet elmondta: a pártok jelenleg tesztelik a közvéleményt; vevők-e a választók a negatív kampányokra, vagy meghatódnak-e bizonyos bulvárelemektől. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a nagy többség befolyásolható a bulvárelemek által - fűzte hozzá a szakértő.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!