4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nyár végén újabb harminc üzlettel gazdagodik a biatorbágyi Premier Outlets Center, ekkorra fejeződnek be ugyanis a bővítési munkálatok. A megnagyobbodott Premier és a kicsit más koncepcióban működő, de magát szintén outletként aposztrofáló GL Outlet összesen 30 ezer négyzetmétert tesz majd ki. Az mfor.hu arra kereste a választ, mennyi új üzletet bírhat még el Budapest.

A biatorbágyi outlet

"Az, hogy egy ország mennyi outletet képes eltartani, elsősorban nem négyzetméter-függő" - mondta el megkeresésünkre Szebenyi Miklós, a Premier Outlets Centerben (POC) igazgatója. Egy nagy bevásárlóközpontban például több száz üzlet működik, a POC-ban pedig a bővítés után lesz hetven bolt. Egy azonban biztos: ha nincs legalább 2-4 millió potenciális vásárló egy outlet vonzáskörzetében, maximum másfél órás autóutra, akkor az halálra van ítélve.

[ajanlo=1443][igazitas=left/]A legfontosabb fokmérő talán az, hány olyan világmárka létezik a már jelenlévőkön kívül, amelyeknek elég erős, illetve eléggé pozícionálható a brandje ahhoz, hogy itthon üzletet nyisson. A szakember szerint náluk több olyan nemzetközi ruhamárka is jelen van, amelyek Magyarországon egyáltalán nem ismertek (ilyen például a Sarar, a Oui, vagy a Gina B) más hazai üzletben nem kaphatóak, mégis igen népszerűek.

Mint arról a Menedzsment Fórum beszámolt, a POC tavaly novemberben nyílt meg Biatorbágyon, 13 ezer négyzetméternyi eladótérrel. Az augusztusra elkészülő, négymilliárd forintba kerülő bővítéssel a létesítmény ötezer négyzetméterrel gazdagodik, ami további 30 üzletnek adhat otthont. A brit Miller Developments és a Raiffeisen Bankcsoport által tulajdonolt társaság tervei harmadik hullámban további kilencezer négyzetméterrel bővítené a centrumot, a tervek szerint három éven belül.

[ajanlo=1442][igazitas=right/]A Premier 2 építése ötezer négyzetméter nettó alapterületet foglal majd magába, s ezzel az outlet 17 ezer négyzetméterre bővül. Ez négymilliárd forintjába kerül majd a társaságnak. Az üzemeltető pedig - az első ütemhez hasonlóan - a brit GVA Outlet Services lesz, a Raiffeisen Ingatlan Üzemeltető Kft.-vel karöltve. A bővítéssel olyan márkák képviseltetik majd magukat, mint a Morgan, a Fanatiq, a Branch Shoes, a Heavy Tools, a Broadway, a Basic Edition vagy a Möve.

Szebenyi Mikós hangsúlyozta, hogy a POC kibővített üzleteiben is olyan áron juthatnak majd a vásárlók egy-egy márkás darabhoz, amelyet a gyártók garantálnak. Ők ugyanis sokkal rugalmasabbak az engedmények tekintetében, mint a kereskedők. Ezekben az üzletekben ezért szezonon belül átlagosan 42 százalékos kedvezményt tudnak biztosítani (a bérlők számára szerződéses kötelezettség a minimum 30 százalékos árengedmény), míg a szezonok vége felé akár 70 százalékot is megtakaríthatnak a szemfüles vásárlók.

A Premier már egy ideje 100 százalékos kihasználtsággal működik, a 2004-es nyitáshoz képest pedig tavaly negyven százalékkal nőtt a forgalom. Az évi látogatószám 2005-ben 1,2 millióra rúgott. A második ütem után 1,5, a harmadikat követően pedig már kétmillió embert várnak.

Magyarország a régiót tekintve az élmezőnyhöz tartozik az outletek számát és forgalmát illetően, a környező országokban ugyanis egyáltalán nem működnek ilyen jellegű üzletek. A kivétel Ausztria, amely Parndorffal Európa egyik legnagyobb outlet-centerét tudhatja magáénak. Ezzel szemben a cseh-osztrák határ közelében felhúzott Excalibur Freeport outlet egyértelmű kudarc, és a Lengyelországban működő három "gyáráruház" is egyelőre szerényebb forgalmat tudhat magának, mint magyar társaik.

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Ostrom alatt az outletek
Az árengedmények tartják lendületben a divatot
Az outlet a városi boltokat is erősíti

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!